/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
CyberCity ?
Fra : Johannes Veje


Dato : 31-08-01 20:58

Der er meget langt imellem de indlæg der er om adsl og CyberCity ?
Er det fordi det bare virker, eller er det fordi der ingen er, der bruger CC
?
Jeg har ikke valgt udbyder endnu, men kunne godt tænke mig CC eller
"WorldOnline" hvem er bedst, og billigst ?
Skulle gerne have en router op og køre på en mindre netværk.

mhv
Johs.



 
 
KNL DtP (31-08-2001)
Kommentar
Fra : KNL DtP


Dato : 31-08-01 21:33

Johannes Veje <jv-data@bigfoot.com> skrev i en
news:9moq95$1sid$1@news.cybercity.dk...

> Der er meget langt imellem de indlæg der er om adsl og CyberCity ?
> Er det fordi det bare virker, eller er det fordi der ingen er, der bruger
CC


Hvis du læser alle indlæg om TDC, så handler *mange* om problemer og vrøvl
og deslige - jeg har nu haft CC 256/128 kbit i et lille halvt år, og det har
virket perfekt fra den dag teknikkeren satte det til.

Jeg kan kun anbefale dem på det varmeste - men om du vælger WOL eller CC
tror jeg ikke der har så meget at sige, da det næsten er samme produkt de
sælger..... godt råd: hold dig fra TDC. Kender en del er hver dag bander
det langt væk!


MVH

Kristian



Thomas Hedberg (31-08-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Hedberg


Dato : 31-08-01 21:55

´ Jeg kan kun anbefale dem på det varmeste - men om du vælger WOL eller CC
> tror jeg ikke der har så meget at sige, da det næsten er samme produkt de
> sælger..... godt råd: hold dig fra TDC. Kender en del er hver dag bander
> det langt væk!

Jeg har haft TDC Pro@ccess siden januar. Jeg har 2 gange oplevet nedetid på
imellem 2-10 minutter. Den ene gang fra omkring kl 3 en søndag nat.

Mvh,

Thomas Hedberg



Towli (31-08-2001)
Kommentar
Fra : Towli


Dato : 31-08-01 22:00

CC er for seje. Det ruller altid og deres support er kundevenlig!

/T
"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> wrote in message
news:9mosan$1vg0$1@news.cybercity.dk...
> Johannes Veje <jv-data@bigfoot.com> skrev i en
> news:9moq95$1sid$1@news.cybercity.dk...
>
> > Der er meget langt imellem de indlæg der er om adsl og CyberCity ?
> > Er det fordi det bare virker, eller er det fordi der ingen er, der
bruger
> CC
>
>
> Hvis du læser alle indlæg om TDC, så handler *mange* om problemer og
vrøvl
> og deslige - jeg har nu haft CC 256/128 kbit i et lille halvt år, og det
har
> virket perfekt fra den dag teknikkeren satte det til.
>
> Jeg kan kun anbefale dem på det varmeste - men om du vælger WOL eller CC
> tror jeg ikke der har så meget at sige, da det næsten er samme produkt de
> sælger..... godt råd: hold dig fra TDC. Kender en del er hver dag bander
> det langt væk!
>
>
> MVH
>
> Kristian
>
>



Bear (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Bear


Dato : 02-09-01 03:36

> CC er for seje. Det ruller altid og deres support er kundevenlig!


erm, næh!!!

Jeg har stort set ikke haft andet end problemer med Cybercity. Her i sommers
nedlagde de min forbindelse ved en fejl og der skulle oprettes en hel ny
ADSL forbindelse igen. Knap tre uger uden internet, fedt.... jeg blev da
heldigvis fri for at betale næste måneds regning, men det var en ringe trøst
når man afhænger af at internettet kører 24/7.

--
mvh

Bear

ICQ: 2745075



Anders Vind Ebbesen (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 02-09-01 10:49

In article <9ms5u6$cl0$1@sunsite.dk>,
Bear claimed the following:
>> CC er for seje. Det ruller altid og deres support er kundevenlig!
>
> Jeg har stort set ikke haft andet end problemer med Cybercity. Her i sommers
> nedlagde de min forbindelse ved en fejl og der skulle oprettes en hel ny
> ADSL forbindelse igen. Knap tre uger uden internet, fedt....

Uheldig oplevelse.

> jeg blev da
> heldigvis fri for at betale næste måneds regning, men det var en ringe trøst

Fair nok.

> når man afhænger af at internettet kører 24/7.

Hvis man er afhængig af at internettet kører 24/7, har man ikke en ADSL
forbindelse til 1000 kroner om måneden.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org
Jeg udtaler mig altid på mine egne vegne.

Henrik Aarfeldt (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 02-09-01 12:51


"Anders Vind Ebbesen" <spam@ebbesen.org> wrote in message
news:slrn9p404r.2c6.spam@prozac.boomer.dk...
>
> Hvis man er afhængig af at internettet kører 24/7, har man ikke en
ADSL
> forbindelse til 1000 kroner om måneden.

Vrøvl.
Prisen er ikke et udtryk for oppetid.

HAA:



Andreas Plesner Jaco~ (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 02-09-01 12:49

In article <Q_ok7.425$8F7.76419223@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:
>
>> Hvis man er afhængig af at internettet kører 24/7, har man ikke en
>> ADSL forbindelse til 1000 kroner om måneden.
>
> Vrøvl.
> Prisen er ikke et udtryk for oppetid.

Gider du ikke give et konkret eksempel - ville du anbefale nogen at køre
et forretningskritisk produktionsmiljø på en ADSL-linie?
Fact er: Jo mere du betaler, jo mere intreressant er du for
teleselskabet, og jo hurtigere fejlretning får du i en fejlsituation.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Spring is here, spring is here,
| Life is skittles and life is beer.

Henrik Aarfeldt (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 02-09-01 15:50


"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
news:slrn9p476l.r3k.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> In article <Q_ok7.425$8F7.76419223@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt
wrote:
> >
> >> Hvis man er afhængig af at internettet kører 24/7, har man ikke en
> >> ADSL forbindelse til 1000 kroner om måneden.
> >
> > Vrøvl.
> > Prisen er ikke et udtryk for oppetid.
>
> Gider du ikke give et konkret eksempel - ville du anbefale nogen at
køre
> et forretningskritisk produktionsmiljø på en ADSL-linie?
> Fact er: Jo mere du betaler, jo mere intreressant er du for
> teleselskabet, og jo hurtigere fejlretning får du i en fejlsituation.

Jeg mener ikke man får bedre oppetid, ved ADSL til 1000,- pr måned, end
ADSL til 200,- pr måned.

Mvh HAA:



Simon Skals (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 02-09-01 15:52

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>Jeg mener ikke man får bedre oppetid, ved ADSL til 1000,- pr måned, end
>ADSL til 200,- pr måned.

Det har Anders jo heller ikke skrevet noget om. Han skrev, at
ADSL til kr. 1.000,- om måneden nok er et dårligt valg, hvis man
er afhængig af en oppetid med mange 9-taller. Mon ikke det udsagn
også dækker de ADSL-forbindelser, der koster mellem 0,- og
1.000,- kroner?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Henrik Aarfeldt (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 02-09-01 16:46


"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
news:slrn9p4hs3.5tf.spam@www.gid.dk...
>
>Mon ikke det udsagn
> også dækker de ADSL-forbindelser, der koster mellem 0,- og
> 1.000,- kroner?

Jo, det er da muligt.

Men du mener altså, at med ADSL til >1000,- pr måned, der får man bedre
oppetid, end ADSL til 1000,- pr måned ?

HAA.




Simon Pedersen (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Simon Pedersen


Dato : 02-09-01 16:55


"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:jysk7.477$0T4.78089239@news.orangenet.dk...
>

>
> Men du mener altså, at med ADSL til >1000,- pr måned, der får man bedre
> oppetid, end ADSL til 1000,- pr måned ?

Nej, Anders mente at hvis man var afhængig af at nettet kører 24x7, så har
man ikke en 1000kr's ADSL-linie. Så har man en rigtig fastnet-linie eller
noget i den stil.

Det tror jeg også godt du ved at han mente.

>
> HAA.


--
Mvh. Simon Pedersen

Teori er når man ved alt, men det alligevel ikke virker.
Praksis er når alt fungerer, men ingen ved hvorfor.

I dette lokale er teori og praksis forenet !
Intet virker og ingen ved hvorfor !!




Henrik Aarfeldt (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 02-09-01 17:57


"Simon Pedersen" <Simon@NOSPAMemail.dk> wrote in message
news:9mtkq1$2m1j$1@news.cybercity.dk...
>
> Det tror jeg også godt du ved at han mente.

Yeps...det gjorde jeg.

Han fik det bare til at lyde, som om at det var prisen-på-ADSL'en der
var afgørende for en given oppetid.

Mvh HAA:



Anders Vind Ebbesen (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 02-09-01 17:57

In article <4utk7.487$DW6.79097880@news.orangenet.dk>,
Henrik Aarfeldt claimed the following:
>
> "Simon Pedersen" <Simon@NOSPAMemail.dk> wrote in message
> news:9mtkq1$2m1j$1@news.cybercity.dk...
>>
>> Det tror jeg også godt du ved at han mente.
>
> Yeps...det gjorde jeg.

Hvorfor svarede du så ikke ud fra dette?

> Han fik det bare til at lyde, som om at det var prisen-på-ADSL'en der
> var afgørende for en given oppetid.

Du må have læst mit indlæg, som Fanden læser bibelen.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org
Jeg udtaler mig altid på mine egne vegne.

Niels Callesøe (04-09-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 04-09-01 02:03

Henrik Aarfeldt wrote in
<news:4utk7.487$DW6.79097880@news.orangenet.dk>:

> Han fik det bare til at lyde, som om at det var prisen-på-ADSL'en der
> var afgørende for en given oppetid.

Det kan det såmænd også sagtens være - det kræver bare at man vælger en
ADSL-løsning hvor en (stor) del af prisen går til service / overvågning
/ support.

Det kan vel ikke være svært at gennemskue at en forbindelse hvor X% af
prisen går til service er mindre stabil end en forbindelse hvor
adskillige gange X% går til samme? Dette gælder selvfølgelig både for
ADSL forbindelser og andre typer kredsløb[1].


[1]: Der - som andre har nævnt - ofte er en bedre løsning hvis
stabilitet og oppetid er væsentlige krav.

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"
Disclaimer: http://www.spacefish.net/nica/index.php3?step=disclaim

Anders Vind Ebbesen (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 02-09-01 16:56

In article <jysk7.477$0T4.78089239@news.orangenet.dk>,
Henrik Aarfeldt claimed the following:
> Men du mener altså, at med ADSL til >1000,- pr måned, der får man bedre
> oppetid, end ADSL til 1000,- pr måned ?

Du får hurtigere service hvis du har en fast linie til 25K om måneden,
end hvis du har en ADSL til 1000 kroner om måneden.

Servicen kan f.eks. være, at der kommer hurtigere fejlretning.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org
Jeg udtaler mig altid på mine egne vegne.

Simon Skals (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 02-09-01 20:41

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>Jo, det er da muligt.
>
>Men du mener altså, at med ADSL til >1000,- pr måned, der får man bedre
>oppetid, end ADSL til 1000,- pr måned ?

Hvis forbrugerne var villige til at betale fx 10.000 kroner om
måneden for ADSL, så kunne de selvfølgelig også få bedre
oppetidsgarantier. Det er da temmelig indlysende.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Henrik Aarfeldt (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 02-09-01 21:34


"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
news:slrn9p52pf.6c6.spam@www.gid.dk...
> It seems Henrik Aarfeldt wrote:
> >Jo, det er da muligt.
> >
> >Men du mener altså, at med ADSL til >1000,- pr måned, der får man
bedre
> >oppetid, end ADSL til 1000,- pr måned ?
>
> Hvis forbrugerne var villige til at betale fx 10.000 kroner om
> måneden for ADSL, så kunne de selvfølgelig også få bedre
> oppetidsgarantier. Det er da temmelig indlysende.

Men det er ligeså temmeligt indlysende, at et sådant produkt aldrig
kommer på markedet.
Andre løsninger er bedre/billigere.

HAA.



Simon Skals (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 02-09-01 22:19

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>> Hvis forbrugerne var villige til at betale fx 10.000 kroner om
>> måneden for ADSL, så kunne de selvfølgelig også få bedre
>> oppetidsgarantier. Det er da temmelig indlysende.
>
>Men det er ligeså temmeligt indlysende, at et sådant produkt aldrig
>kommer på markedet.

Der ville intet teknologisk være til hinder for, at man lancerede
en dyrere version af ADSL med SLA, oppetidsgaranti og hele
molevitten.

Om det er ADSL eller en anden teknologi på last mile er faktisk
også underordnet. Pointen er at man får et andet serviceniveau på
en forbindelse til få hundrede kroner om måneden ift. en
forbindelse til mange tusinde om måneden.

Vil du benægte det?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Morten Boysen (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Boysen


Dato : 02-09-01 19:42

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:8Crk7.456$%Z6.77479042@news.orangenet.dk...
> Jeg mener ikke man får bedre oppetid, ved ADSL til 1000,- pr måned, end
> ADSL til 200,- pr måned.

Hvis de ekstra 800,- går til serviceaftaler og lignende, istedet for ekstra
båndbredde, så er der skam bedre oppetider på ADSl til 1000,-. Nu var det
dog også faste linier, som Anders snakkede om.


--
Morten Boysen


Anders Vind Ebbesen (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 02-09-01 12:58

In article <Q_ok7.425$8F7.76419223@news.orangenet.dk>,
Henrik Aarfeldt claimed the following:
>
> "Anders Vind Ebbesen" <spam@ebbesen.org> wrote in message
> news:slrn9p404r.2c6.spam@prozac.boomer.dk...
>>
>> Hvis man er afhængig af at internettet kører 24/7, har man ikke en
> ADSL
>> forbindelse til 1000 kroner om måneden.
>
> Vrøvl.
> Prisen er ikke et udtryk for oppetid.

Dvs. hvis en ADSL kunde ved Orange mister sin internetforbindelse af
en eller anden grund, så behandler Orange sagen mindst ligeså hurtigt
som hvis en af jeres "Netport Pro" kunder mister internetforbindelse?

Hmmm, så ville jeg være meget varsom som erhvervskunde, med de
meldinger private brugere er kommet med i denne gruppe omkring jeres
ADSL+.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org
Jeg udtaler mig altid på mine egne vegne.

Henrik Aarfeldt (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 02-09-01 15:48


"Anders Vind Ebbesen" <spam@ebbesen.org> wrote in message
news:slrn9p47mh.2c6.spam@prozac.boomer.dk...
> In article <Q_ok7.425$8F7.76419223@news.orangenet.dk>,
> Henrik Aarfeldt claimed the following:
> >
> > "Anders Vind Ebbesen" <spam@ebbesen.org> wrote in message
> > news:slrn9p404r.2c6.spam@prozac.boomer.dk...
> >>
> >> Hvis man er afhængig af at internettet kører 24/7, har man ikke en
> > ADSL
> >> forbindelse til 1000 kroner om måneden.
> >
> > Vrøvl.
> > Prisen er ikke et udtryk for oppetid.
>
> Dvs. hvis en ADSL kunde ved Orange mister sin internetforbindelse af
> en eller anden grund, så behandler Orange sagen mindst ligeså hurtigt
> som hvis en af jeres "Netport Pro" kunder mister internetforbindelse?

Det kan jeg ikke udtale mig om
Prøv at spørge Orange, de kan sikkert svare dig.

> Hmmm, så ville jeg være meget varsom som erhvervskunde, med de
> meldinger private brugere er kommet med i denne gruppe omkring jeres
> ADSL+.

"jeres" ?
Hvem refererer du til her ?

Mvh HAA.




Anders Vind Ebbesen (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 02-09-01 16:09

In article <8Crk7.455$WZ6.77473914@news.orangenet.dk>,
Henrik Aarfeldt claimed the following:
>> > Vrøvl.
>> > Prisen er ikke et udtryk for oppetid.
>>
>> Dvs. hvis en ADSL kunde ved Orange mister sin internetforbindelse af
>> en eller anden grund, så behandler Orange sagen mindst ligeså hurtigt
>> som hvis en af jeres "Netport Pro" kunder mister internetforbindelse?
>
> Det kan jeg ikke udtale mig om

Hvorfor ikke? Det kan vel ikke være nogen "firmahemmelighed", at kunder
er har bestemte typer forbindelser får bedre service end andre?

> Prøv at spørge Orange, de kan sikkert svare dig.

Det behøver jeg ikke, da jeg allerede kender svaret. Jeg ville blot høre
om du gjorde.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org
Jeg udtaler mig altid på mine egne vegne.

Henrik Aarfeldt (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 02-09-01 16:50


"Anders Vind Ebbesen" <spam@ebbesen.org> wrote in message
news:slrn9p4is4.3pp.spam@prozac.boomer.dk...
>
> > Det kan jeg ikke udtale mig om
>
> Hvorfor ikke?

Det er jeg blevet bedt om ikke at gøre.

>Det kan vel ikke være nogen "firmahemmelighed", at kunder
> er har bestemte typer forbindelser får bedre service end andre?

Sikkert ikke.

> > Prøv at spørge Orange, de kan sikkert svare dig.
>
> Det behøver jeg ikke, da jeg allerede kender svaret. Jeg ville blot
høre
> om du gjorde.

Jo-tak, jeg kender skam godt svaret.

HAA.



Klaus Ellegaard (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 02-09-01 13:19

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:Q_ok7.425$8F7.76419223@news.orangenet.dk...
> > Hvis man er afhængig af at internettet kører 24/7, har man ikke en
> ADSL
> > forbindelse til 1000 kroner om måneden.
>
> Vrøvl.
> Prisen er ikke et udtryk for oppetid.

Indirekte er den vel?

Mvh.
Klaus.




Henrik Aarfeldt (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 02-09-01 15:46


"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> wrote in message
news:9mt83n$1guc$1@katie.ellegaard.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> news:Q_ok7.425$8F7.76419223@news.orangenet.dk...
> > > Hvis man er afhængig af at internettet kører 24/7, har man ikke en
> > ADSL
> > > forbindelse til 1000 kroner om måneden.
> >
> > Vrøvl.
> > Prisen er ikke et udtryk for oppetid.
>
> Indirekte er den vel?

Nej, det mener jeg ikke.
Den er hverken værre eller bedre, and ADSL til 200,- om måneden.

Mvh HAA



Peter Brodersen (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 02-09-01 19:28

On Sun, 2 Sep 2001 16:46:29 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Nej, det mener jeg ikke.
>Den er hverken værre eller bedre, and ADSL til 200,- om måneden.

Hvis man betaler for en SLA, vil prisen i sagens natur stige.

--
- Peter Brodersen

Klaus Ellegaard (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 02-09-01 21:35

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:7Crk7.454$ZZ6.77476958@news.orangenet.dk...
> > > > Hvis man er afhængig af at internettet kører 24/7, har man ikke en
> > > ADSL
> > > > forbindelse til 1000 kroner om måneden.
> > >
> > > Vrøvl.
> > > Prisen er ikke et udtryk for oppetid.
> >
> > Indirekte er den vel?
>
> Nej, det mener jeg ikke.
> Den er hverken værre eller bedre, and ADSL til 200,- om måneden.

Altså... hvis man sælger en opkobling til 200 kroner om måneden og
garanterer en så høj oppetid, at man skal have 10 teknikere på
døgnvagt for at opretholde den, er det vel noget skidt?

På den måde bliver prisen også indirekte et udtryk for, om det er
muligt/smart eller ej.

Mvh.
Klaus.




Simon Skals (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 02-09-01 15:48

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>> Hvis man er afhængig af at internettet kører 24/7, har man ikke en
>ADSL
>> forbindelse til 1000 kroner om måneden.
>
>Vrøvl.
>Prisen er ikke et udtryk for oppetid.

Tja... hvis man ser på fx Oranges priser og deres oppetid og
sammenligner med de øvrige udbydere, så kan man måske nok få øje
på en sammenhæng.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Henrik Aarfeldt (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 02-09-01 16:54


"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
news:slrn9p4hl6.5tf.spam@www.gid.dk...
>
> Tja... hvis man ser på fx Oranges priser og deres oppetid og
> sammenligner med de øvrige udbydere, så kan man måske nok få øje
> på en sammenhæng.

Ja, statistik kan fordrejes, så det intet siger om virkeligheden.

Jeg mener ikke, at fordi et produkt er dyrt, så er det automatisk bedre
end et billigere produkt.

HAA




Morten Boysen (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Boysen


Dato : 02-09-01 19:44

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:kysk7.479$OJ4.77920273@news.orangenet.dk...
> Jeg mener ikke, at fordi et produkt er dyrt, så er det automatisk bedre
> end et billigere produkt.

Nej, men det er en særdeles god ledesnor, specielt når prisforskellene er så
markante som ved ADSL og faste linier.


--
Morten Boysen


Henrik Aarfeldt (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 02-09-01 21:39


"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message
news:9mtugg$r6q$1@sunsite.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> news:kysk7.479$OJ4.77920273@news.orangenet.dk...
> > Jeg mener ikke, at fordi et produkt er dyrt, så er det automatisk
bedre
> > end et billigere produkt.
>
> Nej, men det er en særdeles god ledesnor, specielt når prisforskellene
er så
> markante som ved ADSL og faste linier.

Hvorfor sammenligne med et helt andet produkt ?

En F-16 ( ny ) er sikkert også dyrere end en budcykel ( ny ).
Sammenligningen duer ikke.

HAA.



Klaus Ellegaard (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 02-09-01 21:45

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:eJwk7.510$B76.80815124@news.orangenet.dk...
> > Nej, men det er en særdeles god ledesnor, specielt når prisforskellene
> er så
> > markante som ved ADSL og faste linier.
>
> Hvorfor sammenligne med et helt andet produkt ?

Du er altså den eneste, der sammenligner produkter. Prøv lige at
kigge tråden efter én gang til.

Mvh.
Klaus.




Morten Boysen (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Boysen


Dato : 02-09-01 22:31

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:eJwk7.510$B76.80815124@news.orangenet.dk...
> Hvorfor sammenligne med et helt andet produkt ?

Det er ikke et helt andet produkt. Begge dele er en internetforbindelse. Der
er dog stor forskel på prisen, og servicen, på disse produkter.

> En F-16 ( ny ) er sikkert også dyrere end en budcykel ( ny ).
> Sammenligningen duer ikke.

Det eneste der ikke dur, er din meningsløse analogi. Anders Ebbesen, skrev
at ADSL er en dårlig idé, hvis man kræver meget høj oppetid. Fastnet er et
klart alternativ til ADSL, specielt hvis man er økonomisk afhægnig af
oppetiden.


--
Morten Boysen


Simon Skals (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 02-09-01 20:41

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>> Tja... hvis man ser på fx Oranges priser og deres oppetid og
>> sammenligner med de øvrige udbydere, så kan man måske nok få øje
>> på en sammenhæng.
>
>Ja, statistik kan fordrejes, så det intet siger om virkeligheden.

Hvad er det, jeg fordrejer i ovenstående?

>Jeg mener ikke, at fordi et produkt er dyrt, så er det automatisk bedre
>end et billigere produkt.

Nej, men hvis et produkt er meget billigt, så er det rimelig
logisk, at det får en vis indflydelse på serviceniveauet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Henrik Aarfeldt (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 02-09-01 21:37


"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
news:slrn9p52r8.6c6.spam@www.gid.dk...
>
> >Jeg mener ikke, at fordi et produkt er dyrt, så er det automatisk
bedre
> >end et billigere produkt.
>
> Nej, men hvis et produkt er meget billigt, så er det rimelig
> logisk, at det får en vis indflydelse på serviceniveauet.

Nej, det er ikke logisk.
Måske er fortjenesten bare det mindre, eller måske er udgiften det
mindre.

Der er ingen automatisk garanti for at dyrt=godt.

HAA.



Simon Skals (02-09-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 02-09-01 22:22

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>> Nej, men hvis et produkt er meget billigt, så er det rimelig
>> logisk, at det får en vis indflydelse på serviceniveauet.
>
>Nej, det er ikke logisk.
>Måske er fortjenesten bare det mindre, eller måske er udgiften det
>mindre.
>
>Der er ingen automatisk garanti for at dyrt=godt.

Godt, så. Kan du ikke afsløre, hvad det er, du mener:

a) oppetidsgarantier, SLA'er o.lign er de samme for
ADSL-forbindelser som for dyrere, faste kredsløb.

b) oppetidsgarantier, SLA'er o.lign *burde* være de samme for
ADSL-forbindelser som for dyrere, faste kredsløb.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Søren (01-09-2001)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 01-09-01 00:01


"> > Der er meget langt imellem de indlæg der er om adsl og CyberCity ?
> > Er det fordi det bare virker, eller er det fordi der ingen er, der
bruger
> CC
>
>
> Hvis du læser alle indlæg om TDC, så handler *mange* om problemer og
vrøvl
> og deslige - jeg har nu haft CC 256/128 kbit i et lille halvt år, og det
har
> virket perfekt fra den dag teknikkeren satte det til.
>
> Jeg kan kun anbefale dem på det varmeste - men om du vælger WOL eller CC
> tror jeg ikke der har så meget at sige, da det næsten er samme produkt de
> sælger..... godt råd: hold dig fra TDC. Kender en del er hver dag bander
> det langt væk!

Mange kunder mange indlæg.

TDC DOMINERER BREDBÅNDSMARKEDET
Endnu ikke offentliggjorte tal fra Telestyrelsen viser, at TDC har givet
konkurrenterne Cybercity og Tiscali grundigt baghjul i kampen om
bredbåndskunderne igennem det sidste halve år.

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=176297




Dennis Pedersen (01-09-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 01-09-01 00:46


"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> wrote in message
news:9mosan$1vg0$1@news.cybercity.dk...
> Johannes Veje <jv-data@bigfoot.com> skrev i en
> news:9moq95$1sid$1@news.cybercity.dk...
>
> > Der er meget langt imellem de indlæg der er om adsl og CyberCity ?
> > Er det fordi det bare virker, eller er det fordi der ingen er, der
bruger
> CC
>
>
> Hvis du læser alle indlæg om TDC, så handler *mange* om problemer og
vrøvl
> og deslige - jeg har nu haft CC 256/128 kbit i et lille halvt år, og det
har
> virket perfekt fra den dag teknikkeren satte det til.

Teknikken bag WOL/Tiscali er som den skal være, men de har ikke forstået man
rent faktisk også skal sende regninger ud.
Gang på gang får man afvide *nu* er de på vej (gues not, det var de ikke...)
Så det bliver spændende for hvor mange måneder jeg skal betale på een gang
(godt jeg ikke har 2mbit siger jeg bare..)

/Dennis




Karsten (01-09-2001)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 01-09-01 02:00

In article <9moq95$1sid$1@news.cybercity.dk>, "Johannes Veje"
<jv-data@bigfoot.com> wrote:

> Der er meget langt imellem de indlæg der er om adsl og CyberCity ? Er
> det fordi det bare virker, eller er det fordi der ingen er, der bruger
> CC ?

Jeg kan kun tale for mig selv. Min oplevelse af CC har været meget
positiv. Jeg har oplevet problemer en gang (i forbindelse med code
red-tingen skulle man patche cisco routeren) i løbet af et år. Supporten
er venlig og velkvalificeret.

Godt produkt:)

--
/Karsten

Please encrypt! Mail me for key.

Lars Henriksen (01-09-2001)
Kommentar
Fra : Lars Henriksen


Dato : 01-09-01 09:30

Karsten wrote:
> Godt produkt:)
Jeg er fuldstændig enig med Karsten og de andre glade CC kunder...
Jeg har haft adsl i ca. et år hos dem, på to forskellige adresser, og
det virker bare
Routeren (Cisco 677) virker ok på min lille linie (256/128), og når man
lære dens små særheder at kende, er den meget rar at have FULD kontrol
over.

Af andre adsl installationer har jeg også prøvet at sætte et net op til
en proaccess fra TDC. (Ikke nogen særlig god oplevelse)

Mht. fleksibilitet af produktet, og kvalitet af den tekniske support:
Jeg vil til en hver tid anbefale Cybercity.

(nej jeg er ikke ansat hos CC, selvom det kunne lyde sådan med alle de
lovord)
--
Lars Henriksen
M.Sc. Student, Computer Systems Engineering
SDU, Odense.
--

Steen (01-09-2001)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 01-09-01 13:50

Ja.. måske er det også fordi at der næsten ingen kunder er hos CC i
forholdet til TDC fejlraten er sgu den samme - men bare 2-3 gange flere
kunder os TDC

"Johannes Veje" <jv-data@bigfoot.com> wrote in message
news:9moq95$1sid$1@news.cybercity.dk...
> Der er meget langt imellem de indlæg der er om adsl og CyberCity ?
> Er det fordi det bare virker, eller er det fordi der ingen er, der bruger
CC
> ?
> Jeg har ikke valgt udbyder endnu, men kunne godt tænke mig CC eller
> "WorldOnline" hvem er bedst, og billigst ?
> Skulle gerne have en router op og køre på en mindre netværk.
>
> mhv
> Johs.
>
>



Anders Vind Ebbesen (01-09-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 01-09-01 21:31

In article <3b90d98a$0$311$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Steen claimed the following:
> Ja.. måske er det også fordi at der næsten ingen kunder er hos CC i
> forholdet til TDC fejlraten er sgu den samme - men bare 2-3 gange flere
> kunder os TDC

Og det har du naturligvis kilder der kan verificere?

Hvad angår ADSL, _tror_ jeg ikke, at TDC har væsentligt flere brugere end
CC.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org
Jeg udtaler mig altid på mine egne vegne.

*Xray (01-09-2001)
Kommentar
Fra : *Xray


Dato : 01-09-01 21:54


"Anders Vind Ebbesen" <spam@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
news:slrn9p2hc2.sga.spam@prozac.boomer.dk...

> Hvad angår ADSL, _tror_ jeg ikke, at TDC har væsentligt flere brugere end
> CC.

Jamen det har de.

*Xray



Ole Rasmussen (01-09-2001)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 01-09-01 22:07



Hej

spam@ebbesen.org (Anders Vind Ebbesen) wrote:

>Hvad angår ADSL, _tror_ jeg ikke, at TDC har væsentligt flere brugere end
>CC.

Ifølge en helt ny, endnu ikke offentliggjort opgørelse, har TCD 56 % af
ADSL markedet, Cybercity 22 %, WOL 20 % og Orange 2 %. Se evt. her:

http://www.comon.dk/i/i.asp?id=9293

--
M.v.h. Ole®

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste