Lilleåen/Gudenåen/Færøerne
Fra : PETER FLÜGGE

Dato : 31-08-01 18:32

Hej NG

Jeg har lige været en tur på Færøerne og rent fiskemæssigt kan det bestemt
anbefales.
Målet var at fange laks og det lykkedes over forventning.
De første 5 dage gav intet resultat og der fiskede jeg endda i det mest
kendte vand der oppe - Leynavatn.
Her efter skiftede jeg taktik og fandt en lille "sniger" å, hvor fiskeriet
til og med var frit for alle.
I denne å skal jeg love for at der var laks.
På to dage fik jeg 6 laks mellem 3 og 6,5 kg. Selvfølgelig mistede jeg også
en del og det var jo de største.
Laksesæsonen på Færøerne starter i fjorderne først i juli og først lidt
senere går fisken op i åer og søer.
Fiskeriet slutter sidst i oktober.

Således optændt af fiskeiver og medlem af en forening der har fiskeret i
Lilleåen og Gudenåen, vil jeg gerne stifte bekendtskab med de danske
blankfisk.
Derfor vil jeg gerne høre noget om fiskeriet i nævnte åer.
Jeg håber at nogen har noget spændene at fortælle.

Er der nogen der vil vide noget om fiskeriet på Færøerne, så spørg bare.

Mange hilsner Peter.