Luk en dialogboks
Fra : Andy Dufresne

Dato : 31-08-01 11:17

Jeg skal lukke en dialogboks, der fremkommer lige når logon-scriptet er
udført.... Nogen der har nogle godt ideer??? - Det skal selvfølgelig være
uden at brugeren skal røre en finger! *S*

Andy

Fra : Jens

Dato : 31-08-01 16:38

Dette sprøgmål har været her mange gange så jeg laver lige en kopi/sæt ind
så kan du selv rette i det ikke ?

Private Sub Command1_Click()

Dim WshShell As Object
Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")

WshShell.run "calc.exe", , True

MsgBox "Dit program er blevet lukket !"

End Sub

Fra : Andy Dufresne

Dato : 03-09-01 09:53

DEN fatter jeg simpelthen ikke.......

Det drejer sim om den dialogboks der kommer op, når en bruger ikke har været
logget på arbejdsstationen før, den hvor der bliver spurgt om man vil gemme
sine personlige data, den kan vist ikke lukkes, men så skal der bare,
automatisk, svares 'nej' til den.....

Jeg har prøvet at starte et program i scriptet, der så kører indtil det
finder et vindue med det rette navn, og så har jeg sendt et 'N' til det
vindue... Det virker bare ikke!!!

Med venlig hilsen
Andy

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 03-09-01 16:14

Andy Dufresne skrev:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at starte et program i scriptet, der så kører indtil det
> finder et vindue med det rette navn, og så har jeg sendt et 'N' til det

Kan du ikke bare sende en WM_CLOSE til den?

Declare Function SendMessage Lib "user32" Alias "SendMessageA" (ByVal hwnd
As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, lParam As Any) As Long

Private Const WM_CLOSE = &H10

SendMessage hWnd, WM_CLOSE, 0, 0

- Bjarke Walling Petersen