Spil og porte
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-08-01 09:58

Eftersom min ene bror netop har fået adsl skal der online games.

Jeg efterlyser derfor sites/sider der fortæller, hvilke porte de
forskellige spil benytter, når man selv vil køre server.

Man kan finde lidt her og der af varierende validitet.
Findes der nogle "gode" sites hvad dette angår ?
Hvilke ?

PS. Sidder ekspertisen vedr. dette i spil grupperne ??

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Simon Skals

Dato : 31-08-01 11:26

It seems Fischer & Døssing wrote:
>PS. Sidder ekspertisen vedr. dette i spil grupperne ??

Det er i hvert fald off-topic her...

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-08-01 11:54

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Det er i hvert fald off-topic her...

Vi skal have oplysninger om hvilke porte der benyttes i de forskellige
spil, og have foretaget NAT på routere på adsl forbindelser.
Hvilken gruppe(r) er bedre ?

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 31-08-01 12:03

"Fischer & Døssing" <peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote in message

> Vi skal have oplysninger om hvilke porte der benyttes i de forskellige
> spil, og have foretaget NAT på routere på adsl forbindelser.
> Hvilken gruppe(r) er bedre ?

Spørg i din udbyders interne dsl-gruppe.

> --
> Peter Thomas Fischer

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-08-01 12:18

"Simon H. Pedersen" <simon@NOSPAMemail.dk> skrev i en meddelelse

> "Fischer & Døssing" <peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote in message

> Spørg i din udbyders interne dsl-gruppe.

Nu kan jeg bedst lide dk. hierarkiet.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Simon Skals

Dato : 31-08-01 12:06

It seems Fischer & Døssing wrote:
>Hvilken gruppe(r) er bedre ?

dk.spil.computer ville være mit bud, evt. dk.edb.internet, da det
jo er Internet-specifikt.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jackster

Dato : 31-08-01 12:23

"Fischer & Døssing" <peter@REMOVE_THISfischer.ms> skrev i en meddelelse
> "Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Vi skal have oplysninger om hvilke porte der benyttes i de forskellige
> spil, og have foretaget NAT på routere på adsl forbindelser.
> Hvilken gruppe(r) er bedre ?

news://dk.spil.computer vil jeg tro...

*Xray

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-08-01 12:50

"Jackster" <lupo3l@mail.dk> skrev i en meddelelse

> news://dk.spil.computer vil jeg tro...

Jeg forsøger.
Men har mine tvivl om validiteten af svarene i ovenstående gruppe(r)
baseret på tidligere personlig erfaring i disse grupper.
Men måske det er blevet bedre.

Vil bare mene at NAT er off topic der.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Simon Skals

Dato : 31-08-01 12:57

> [...]
>Men har mine tvivl om validiteten af svarene i ovenstående gruppe(r)
>baseret på tidligere personlig erfaring i disse grupper.

Hvilke porte et spil benytter er under alle omstændigheder ikke
betinget af hverken opkoblingstype eller Internetudbyder, så du
kan nok se, at denne gruppe er det gale valg.

Spørg i dk.spil.computer om portene, og spørg så i udbyderens
interne grupper eller i dk.edb.netvaerk, hvordan du tilpasser din
konfiguration til de oplysninger, du har fået.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 31-08-01 13:01

"Fischer & Døssing" <peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote in message

> Vi skal have oplysninger om hvilke porte der benyttes i de forskellige
> spil

Kig da på producenten's hjemmeside. Jeg har aldrig oplevet at der ikke er de
nødvendige oplysninger dér.

>og have foretaget NAT på routere på adsl forbindelser.
> Hvilken gruppe(r) er bedre ?

Det er ligemeget om du "bedst kan li' dk.hierakiet" når det nu er OT. Spørg
i din udbyders interne grupper hvis du ikke kan finde den relevante
information på spilproducenten's hjemmeside.

> --
> Peter Thomas Fischer

Simon Pedersen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-08-01 13:22

> Kig da på producenten's hjemmeside. Jeg har aldrig oplevet at der ikke
> er de nødvendige oplysninger dér.

Jeg kigger så for 4+ gang.

> Det er ligemeget om du "bedst kan li' dk.hierakiet" når det nu er OT.

Nu kan man bevidst vælge at overfortolke

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : JW

Dato : 01-09-01 09:42

> "Simon H. Pedersen" <simon@NOSPAMemail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kigger så for 4+ gang.

umiddelbart ville jeg nok selv have prøvet en port scanner.

hvilke spil drejer det sig om?

/J

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-09-01 11:26

"JW" <themuss@it.removethis.dk> skrev i en meddelelse

> umiddelbart ville jeg nok selv have prøvet en port scanner.

Hvilken kan anbefales ?

> hvilke spil drejer det sig om?

CS
Colin McRae Rally 2

FUT: dk.spil.computer

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : JW

Dato : 01-09-01 09:41

"Simon H. Pedersen" <simon@NOSPAMemail.dk> wrote in message

> "Fischer & Døssing" <peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote in message

> Kig da på producenten's hjemmeside. Jeg har aldrig oplevet at der ikke er
de
> nødvendige oplysninger dér.

hvilke spil spiller du?

jeg vil gerne se de nævnte hjemmesider ved selv valg... come on!

/J

Fra : Simon Pedersen

Dato : 01-09-01 13:32

> hvilke spil spiller du?
>
> jeg vil gerne se de nævnte hjemmesider ved selv valg... come on!

<http://westwood.custhelp.com/cgi-bin/westwood.cfg/php/enduser/std_adp.php?p
_sid=8JCMl4Wf&p_lva=&p_refno=010409-000407&p_created=986843697&p_sp=cF9ncmlk
c29ydD0mcF9yb3dfY250PTU3MSZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=>

Det var det første jeg lige kunne komme i tanke om

--
Mvh. Simon Pedersen

Over himself, over his own
body and mind, the individual is sovereign

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-09-01 11:52

> [...]
> Vi skal have oplysninger om hvilke porte der benyttes i de forskellige
> spil, og have foretaget NAT på routere på adsl forbindelser.

Hvilke porte xx spil benytter: En eller anden spilgruppe
Opsætning af routere: dk.edb.netvaerk

Det har ikke noget med den specifikke udbyder at gøre

--
Martin Højriis Kristensen