10 PC -> 1 scanner? (elektronikkyndig)
Fra : John Nielsen

Dato : 31-08-01 08:25

Hej...

Jeg står overfor opgaven at 10 pc'ere skal deles om een
USB-scanner...Jeg har ledt efter en såkaldt USB-switchbox,
men kan kun finde op til 4-ports omskiftning.
Jeg overvejer så om ikke det skulle være muligt, at bygge
en selv...men min elektronik-viden er desværre begrænset...

Jeg mener at USB pin-layout er som følger:
1 - Vcc (5v)
2 - Data-
3 - Data+
4 - Ground

Jeg forestiller mig at det må kunne gøres med en drejeomskifter.
(Jeg har heller ikke viden nok til at lave elektronisk switcing)

Men:
Skal alle 4 signaler brydes/sluttes via drejeomskifteren?, eller
Kan man nøjes med spændingsforsyningen (Vcc og Ground)?
Eller evt. Vcc, Data-, Data+?
Eller hvordan?

Jeg har ledt efter 4-polet drejeomskiftere, men kan kun finde
med op til 6 stillinger...findes 4-polet ikke med flere stillinger?

(bemærk: spørgsmålet har været postet i dk.teknik.elektronik,
Subject: USB manuel 10-ports switch...
dog uden at give et entydigt for mig brugbart svar)

mvh.
John Nielsen

Fra : Torben F@rum

Dato : 31-08-01 10:09

"John Nielsen" <mcpist@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg overvejer så om ikke det skulle være muligt, at bygge
> en selv...men min elektronik-viden er desværre begrænset...

Er der ingen af de 10 maskiner som altid er tændt ?
Min HP 6200C scanner kan deles over netværk, så hvis du kører maskinerne i
netværk er det en mulighed.

Torben Farum

Fra : John Nielsen

Dato : 31-08-01 10:49

"Torben F@rum" <farum@city.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er der ingen af de 10 maskiner som altid er tændt ?
> Min HP 6200C scanner kan deles over netværk, så hvis du kører maskinerne i

Tjaoe, det er vist specielt for 62/63XX-serien...
De leveres vist nok med HP PrecisionScan LAN
programmel, til deling via netværk?
Den involverede scanner er desværre kun en
HP ScanJet 3300C...

mvh.
John Nielsen

Fra : Brian

Dato : 31-08-01 13:39

> Jeg forestiller mig at det må kunne gøres med en drejeomskifter.
> (Jeg har heller ikke viden nok til at lave elektronisk switcing)

Du kan bruge Schadow omskifter og der er også "bygselv" drejeomskiftere.
Se evt www.1-stop.dk og søg på varenr. 134-2917, 333-827, 352-193.

Men jeg kan forestille mig at det ikke er så god en løsning, da USB-kablet
kun må være 5m langt.
Jeg tror også det bliver et problem at få fat i USB stikkene
Det lyder son bedre løsningen med at dele en scanner som HP'en

Brian