Sluk for cd-rom via software?
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 31-08-01 00:07

Hej....

Jeg har netop været ude at investere i et par noice control blæsere, og det
nedbragte støjen betydeligt. Dog har jeg stadig en betydelig flaskehals: Min
3-4 år gamle cd-rom brænder larmer helt vildt når der er strøm tilsluttet
den (også selvom der ikke er noget cd i). Lige nu har jeg pillet
strømstikket ud, men der må vil være en bedre løsning(?)

Er det muligt via software at slukke for strømmen til drevet?

På forhånd tak for hjælpen
/Jeppe

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 31-08-01 08:52

Måske jeg skal lige tilføje at der er tale om en SCSI brænder, der bliver
kontrolleret af et gammelt Adaptec AVA-1505.

-Jeppe

Fra : Karsten Olesen

Dato : 31-08-01 18:46

"Jeppe Vesterbæk" <vesterbaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> 3-4 år gamle cd-rom brænder larmer helt vildt når der er strøm tilsluttet
> den (også selvom der ikke er noget cd i). Lige nu har jeg pillet
> strømstikket ud, men der må vil være en bedre løsning(?)

???

Sært..er der en køler i brænder-kabinettet ??
Kan måske med fordel disconnectes da den
næppe blir' varm af et par skiver ??!