Deling af flere ADSL-linier
Fra : Splyf

Dato : 30-08-01 21:59

Hej!

Jeg og en kammerat har hver vores 256/128 KBit ADSL-linie fra TDC.

Er det muligt via software/hardware at 'slå' de to linier sammen til en,
så i perioder hvor den ene ikke bruger internettet kan lade den anden
bruge begge linier og derved opnå en større båndbredde?

Fra : Tim Christensen

Dato : 30-08-01 22:21

"Splyf" <splyf@gettwonet.dk> wrote in message
> [...]
> så i perioder hvor den ene ikke bruger internettet kan lade den anden
> bruge begge linier og derved opnå en større båndbredde?

Nej, bundling af ADSL-forbindelser kan ikke umiddelbart lade sig gøre, det
kræver både dyrt udstyr samt at udbyderen understøtter bundling (det er der
ingen danske ADSL udbydere der gør.

Mvh

Tim

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 31-08-01 08:44

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> wrote in message

> [...]
> kræver både dyrt udstyr samt at udbyderen understøtter bundling (det er

Det kræver ikke dyrt udstyr eller at udbyderen understøtter det. Det kan
lade sig gøre vha. en proxy. Jeg har en kammerat der benytter denne metode
og han kan hente med ca. 300KB/s med en 1024 og en 2048 fra CC.

> Mvh
>
> Tim

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 31-08-01 11:33

"Simon H. Pedersen" <simon@NOSPAMemail.dk> wrote in message
> [...]
> lade sig gøre vha. en proxy. Jeg har en kammerat der benytter denne metode
> og han kan hente med ca. 300KB/s med en 1024 og en 2048 fra CC.

Kan du ikke fortælle lidt mere om denne metode? Hvilket proxy-program bruger
din kammerat?

--
Jimmy Nielsen

Fra : Kim Jensen

Dato : 31-08-01 11:45

> Det kræver ikke dyrt udstyr eller at udbyderen understøtter det. Det kan
> lade sig gøre vha. en proxy. Jeg har en kammerat der benytter denne metode
> og han kan hente med ca. 300KB/s med en 1024 og en 2048 fra CC.

Ja, hvis han henter fra flere servere samtidig. Men det er ikke "bundling" i
ordets traditionelle forstand.

mvh
Kim Jensen

Fra : JW

Dato : 01-09-01 09:45

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote in message

> Ja, hvis han henter fra flere servere samtidig. Men det er ikke "bundling"
> ordets traditionelle forstand.

tjah, nu bliver der nu hentet fra den samme server, så deet....

/J

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-09-01 09:52

In article <9mq770$nus$1@news.cybercity.dk>, JW wrote:

> tjah, nu bliver der nu hentet fra den samme server, så deet....

Det er vel ikke specielt kompliceret, så længe den http og/eller ftp
understøtter resume-funktioner. Det største problem er nok at det er
applikationsspecifikt, og derfor kun gælder for de protokoller der er
understøttet af den benyttede proxy.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Sattinger's Law:

Fra : JW

Dato : 01-09-01 10:12

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> [...]

> understøtter resume-funktioner. Det største problem er nok at det er
> applikationsspecifikt, og derfor kun gælder for de protokoller der er

og det har du jo fuldstændig ret i... derudover?

/J

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-09-01 10:14

In article <9mq8q6$qtq$1@news.cybercity.dk>, JW wrote:

> og det har du jo fuldstændig ret i... derudover?

Derudover ikke så meget. Pointen er at det ikke er en særlig elegant
løsning og ikke reel bundling af DSL-linier, da det foregår på
applikationsniveau.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Bo Derek ruined my life!

Fra : JW

Dato : 01-09-01 10:33

> Derudover ikke så meget. Pointen er at det ikke er en særlig elegant
> løsning og ikke reel bundling af DSL-linier, da det foregår på
> applikationsniveau.

du kan have ret i elegancen.. før du kommer med yderligere pointer vil jeg
lige bede dig læse:

hvor manden rent faktisk beder om en hardware/software løsning, han kan
benytte til at "slå" de to linier sammen.

at "slå" to linier sammen i min verden er noget ala den nævnte løsning og
ikke en reel bundling. jeg kunne selvfølgelig tage fejl, men jeg tror,
manden er fuldstændig stanghamrende om, der foregår en reel bundling (no pun
intended) eller en deling på applikationsniveau.

det skal siges, den proxy, der benyttes, understøtter de kendteste
applikationer: web, ftp, mail, news, en del spil (q2,q3,hl).

derudover kan den sættes op til at bundle en hvilken som helst anden
applikation via natting.

/J

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 03-09-01 14:51

"JW" <themuss@it.removethis.dk> wrote in message

> [...]
> applikationer: web, ftp, mail, news, en del spil (q2,q3,hl).
>
> derudover kan den sættes op til at bundle en hvilken som helst anden

Hvad er det for en du bruger?

Fra : Splyf

Dato : 31-08-01 14:04

> [...]

> lade sig gøre vha. en proxy. Jeg har en kammerat der benytter denne metode
> og han kan hente med ca. 300KB/s med en 1024 og en 2048 fra CC.

Vil du ikke spørge din kammerat hvordan han har sat det hele op.
På forhånd tak.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 31-08-01 14:39

> Vil du ikke spørge din kammerat hvordan han har sat det hele op.
> På forhånd tak.

Nej, men jeg henleder lige hans opmærksomhed på denne tråd. Så vil han
sikkert gerne fortælle

Mvh. Simon Pedersen

Fra : JW

Dato : 01-09-01 09:44

> "Splyf" <splyf@gettwonet.dk> wrote in message

> Nej, men jeg henleder lige hans opmærksomhed på denne tråd. Så vil han
> sikkert gerne fortælle

blah blah blah... it's PAYNE!!!!!

jeg har set den :)

/J

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-08-01 22:54

Splyf skrev:

>Er det muligt via software/hardware at 'slå' de to linier sammen til en,
>så i perioder hvor den ene ikke bruger internettet kan lade den anden
>bruge begge linier og derved opnå en større båndbredde?

Hvorfor køber I ikke EN 512/128 eller 1024/256 linie (den er billigere
end det I betaler tilsammen nu), og så deler denne i stedet?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk