Toner til HP Printer 5L
Fra : Karsten Jensen

Dato : 30-08-01 19:06

Er der nogen årsag til man IKKE skal købe en original toner til sin
printer (HP 5L). Ved at købe en uoriginal kan man spare op til 230 kr.
pr. stk....

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Wass Up

Dato : 30-08-01 20:05

> Er der nogen årsag til man IKKE skal købe en original toner til sin
> printer (HP 5L).
Ja der står ikke HP på den !?
Spøg tilside !
Du kan riskerer at den "drypper" toner inden i printeren.
Hvis du bruger specielt papir kan du riskerer at toneren ikke hænger ved.
Side antallet for genbrugstonere er ikke så højt som ved HP
Kvaliteten af selve toneren samt pulveret kan til tider være MEGET dårlig
(de fleste forhandler er dog klar og dette problem og bytter dem uden
problemmer)

Men den koster jo meget mindre og ved daglig brug vil du nok ALDRIG opdage
det er en uorginal

Fra : Karsten Jensen

Dato : 31-08-01 10:14

On Thu, 30 Aug 2001 21:05:19 +0200, "Wass Up" <satanc@softhome.net>
wrote:

>Men den koster jo meget mindre og ved daglig brug vil du nok ALDRIG opdage
>det er en uorginal

Mange gange producerer fabrikanten selv no-name-mærkerne for at også
have dette markede. Xerox producerer bla. deres egne - og til andre
mærker. Og jeg synes at 230 kr. for en patron til HP-5L / 6L er værd
at spare, men selvfølgelig ikke hvis det ødelægger printeren.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Wass up

Dato : 31-08-01 10:24

Og jeg synes at 230 kr. for en patron til HP-5L / 6L er værd
> at spare, men selvfølgelig ikke hvis det ødelægger printeren.

Der skal ikke mere end en støvsugning til for at rengøre printeren for toner
pulver.
Så hvis du bruger alm kopipapir, så synes jeg du skal slå dig løs !

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-08-01 16:40

"Wass up" <satanc@softhome.net> writes:

> Og jeg synes at 230 kr. for en patron til HP-5L / 6L er værd
>
> Der skal ikke mere end en støvsugning til for at rengøre printeren for toner
> pulver.

Så må vi håbe at støvsugerposen holder toneren væk fra
støvsugermotoren, for det tror jeg ikke den har godt af.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Wass up

Dato : 31-08-01 10:49

> Så må vi håbe at støvsugerposen holder toneren væk fra
> støvsugermotoren, for det tror jeg ikke den har godt af.

Jeg tænkte ikke over det da vi/jeg bruger et specialfilter som tager af det
snask.
Godt ord igen brug en statisk eller fnugfri klud til at tørre pulveret op
med

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 30-08-01 22:27

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen årsag til man IKKE skal købe en original toner til sin
> printer (HP 5L). Ved at købe en uoriginal kan man spare op til 230 kr.
> pr. stk....

"Original" toner er jo mange ting. HP laver ikke selv deres toner, så om du
fx køber en Kores eller HP kan være ligegyldigt. De bliver (sandsynligvis)
lavet samme sted.

Hold dig dog fra Canon (som heller ikke laver deres tonere selv) - mine
erfaringer med deres EP-A tonere er i hvert fald, at printeren ikke kan
skrive sort med Canon-tonere.

Hold dig også fra genfyldnings-tonere. De er og bliver noget skidt, som kan
ødelægge din printer, og som ofte indeholder noget dårligt pulver, der i
visse tilfælde kan smitte af, selv efter at det er blevet printet på
papiret!

mvh
Peter

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 30-08-01 23:02

Har selv oplevet noget ikke-HP toner som var af meget, meget ringe
kvalitet. Ikke pengene værd. Håber snart den er tom.