Prøvekøre/emulere cdparanoia på Win98. Hvo~
Fra : Peter G.

Dato : 30-08-01 12:54

Davs

1) jeg er på Win98.

Jeg har lyst til at prøvekøre det udemærkede (har jeg hørt) ripperprogram
CDParanoia, som er (hvad I jo nok allerede ved ) udviklet til Linux.

Jeg har ikke lyst til at skulle installerere mere end højst nødvendigt for
at kunne prøvekøre det. Jeg gætter på, at jeg nok skal bruge nogle dele af
Cygwin til dette.

Men er der en venlig sjæl derude der kan fortælle mig hvilke filer jeg har
brug for og hvordan jeg nemmest (og "pænest") kan få dette program til at
virke med mit SCSI-drev? Evt med et supplerende front-end?

Og hvordan jeg fjerner alle spor efter det hele ugen

(Man kan vel nærmest kalde dette et spædt forsøg med min begyndende
nysgerrighed vedrørende Linux)

--
M.v.h. / Kind Regards Peter

Fra : Peter Makholm

Dato : 30-08-01 13:00

"Peter G." <PeterPedal73LACE@NDSTOCKINGSHotmail.com> writes:

> 1) jeg er på Win98.

Så er du i den forkerte gruppe. Windowsspørgsmål hører ikke til her.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Preben Traerup

Dato : 30-08-01 14:55

In article <3b8e2a1e$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Peter G."
<PeterPedal73LACE@NDSTOCKINGSHotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har ikke lyst til at skulle installerere mere end højst nødvendigt
> for at kunne prøvekøre det. Jeg gætter på, at jeg nok skal bruge nogle
Cygwin giver dig så vidt jeg ved "kun" mulighed for at lade dig
connected via en X terminal til en unixbaseret X server,
og derudover giver cygwin dig vist nok mulighed for at
lege med ls,grep, find og en masse andre dejlige unix tools
i DOS boksen under M$.
Jeg ved ikke af at cygwin kan afvikle linuxprogrammer i et
windows miljø ?

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-08-01 15:35

"Preben Traerup" <preben.traerup@ted.ericsson.dot.dk> wrote in message
> Cygwin giver dig så vidt jeg ved "kun" mulighed for at lade dig
> connected via en X terminal til en unixbaseret X server,

Du mener at cygwin er en X-server? Eller at man kan køre programmer som er
x-klienter?

Anyway, cygwin har det ikke så godt med X endnu, selv om det vist bliver til
noget sejt. :)

> og derudover giver cygwin dig vist nok mulighed for at
> lege med ls,grep, find og en masse andre dejlige unix tools
> i DOS boksen under M$.

Yep, det er HER værdien i cygwin skal findes.
Jeg er især glad for at køre bash i Windows. :)

> Jeg ved ikke af at cygwin kan afvikle linuxprogrammer i et
> windows miljø ?

Den kan den ikke. Men med lidt held kan du kompilere linux-programmer, da
cygwin gør det muligt at bruge linux-kald i windows.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-08-01 10:02

"Preben Traerup" <preben.traerup@ted.ericsson.dot.dk> writes:

> Cygwin giver dig så vidt jeg ved "kun" mulighed for at lade dig
> connected via en X terminal til en unixbaseret X server,

Cygwin er en emulering af et Unixmiljoe under Windows. XFree er
portet til Cygwin.

> Jeg ved ikke af at cygwin kan afvikle linuxprogrammer i et
> windows miljø ?

Jeg saa noget paa slashdot om netop dette. Jeg tror dog det vil give
en vederstyggelig maengde boevl.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 30-08-01 15:56

"Peter G." wrote:

> [...]
>
> Og hvordan jeg fjerner alle spor efter det hele ugen
>
> (Man kan vel nærmest kalde dette et spædt forsøg med min begyndende

Fra
http://www.xiph.org/paranoia/faq.html

Is cdparanoia / Paranoia portable?

Paranoia III is Linux only (although it runs on all the flavors of linux with
a 2.0 or later kernel. It is not only for x86).
Paranoia IV (cdparanoia alpha 10 and later) is a port to other UNIX flavors
and uses a substantially revised infrastructure. NetBSD and Solaris will be
first;
others will be added as time and outside assistance allow.
Suggestions on the proper way to handle each OS's native configuration idioms
are welcome. I want Rhapsody cdparanoia to look just like other Rhapsody
apps just as much as I want Linux cdparanoia to look like a Linux app.

Christian Hemmingsen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-08-01 20:38

In <3b8e2a1e$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Peter G." <PeterPedal73LACE@NDSTOCKINGSHotmail.com> writes:

>Davs

>1) jeg er på Win98.

>Jeg har lyst til at prøvekøre det udemærkede (har jeg hørt) ripperprogram
>CDParanoia, som er (hvad I jo nok allerede ved ) udviklet til Linux.

cdparanoia er ikke saa godt. Jeg har faaet fejl i ripningen uden at
cdparanoia mente fejl.

Windows-programmet ExactAudioCopy er meget bedre at bruge.
Bemaerk at jeg bruger linux til praktisk talt alt og jeg normalt ikke
kan lide windows-programmer, men cdparanoia er ikke saa god som
ExactAudioCopy.

http://www.ExactAudioCopy.de/

Mvh
Martin

Fra : Jesper Harder

Dato : 31-08-01 04:41

> [...]

> og derudover giver cygwin dig vist nok mulighed for at
> lege med ls,grep, find og en masse andre dejlige unix tools

Cygwin er mere end bare shell-værktøjer, det indeholder også gcc og de
andre redskaber man skal bruge for at for at bygge en pakke.

Nogle virker det bare at pakke en source-tarball og skrive ./configure;
make, uden nogen som helst rettelser i Makefiler el.lign. -- jeg bliver
altid forbløffet, hver gang det sker

Andre gange er det ikke helt så nemt. Jeg kunne forestille mig, at det
ikke er trivielt at få cdparanoia til at virke med Cygwin -- i følge
cdparanoias FAQ virker den ikke engang med andre Unix-varianter end
Linux.