Konvertering af gamle bånd
Fra : pink aka Chr. Boesga~

Dato : 30-08-01 12:51

Jeg sidder her med nogle gamle 0.5" bånd med nogle tar-arkiver
på, som jeg godt vil have rullet ind på et nyere medie.

Hvis du/i kender nogen der kan hjælpe eller bare har en ide til hvem
der måske kunne kontaktes vil jeg være taknemmelig.

Det er noget der haster, så hurtig hjælp vil være uvurderlig (gerne
direkte til pink@diku.dk).

Jeg har bl.a. kontaktet UNI-C og IBAS, og venter på svar fra Statens
Arkiver.

På forhånd tak for hjælpen.

Christian Boesgaard

Distributed Systems Lab., Department of Computer Science
University of Copenhagen, Universitetsparken 1,
DK-2100 Copenhagen Ø, DENMARK, Phone +45 35 32 14 17

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 30-08-01 14:14

pink@diku.edu (pink aka Chr. Boesgaard) skrev i
<xkbwv3lvk9s.fsf@ivalde.diku.dk>:

>Jeg sidder her med nogle gamle 0.5" bånd med nogle tar-arkiver
>på, som jeg godt vil have rullet ind på et nyere medie.

Har du prøvet Polyteknisk radiogruppe på DTU? De har nogle sære gamle
maskiner stående husker jeg...

Vistnok www.prg.dk

Mvh. NKJensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-08-01 15:31

pink aka Chr. Boesgaard wrote:

> [...]
> direkte til pink@diku.dk).
>
> Jeg har bl.a. kontaktet UNI-C og IBAS, og venter på svar fra Statens

Jeg vil ikke love noget, men jeg mener at have set et maskine af den
størrelse stå på en jernplads... hvordan ser båndene mere præcist ud?

--
$ whoami
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]

Fra : pink aka Chr. Boesga~

Dato : 30-08-01 17:09

Lasse Jensen <rdx@worldNO_SPAMonline.dk> writes:

> Jeg vil ikke love noget, men jeg mener at have set et maskine af den
> størrelse stå på en jernplads... hvordan ser båndene mere præcist ud?

Det ligner et hi-fi audiospolebånd, men er typisk større.

Jernplads?

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 30-08-01 17:59

pink aka Chr. Boesgaard wrote:

> Det ligner et hi-fi audiospolebånd, men er typisk større.

Da jeg arbejdede for TeleDanmark for to år siden, havde man netop sådan
nogle bånd. Hvis du er rigtig desperat, kan du evt. høre dem. Spørg efter
Tandem eller Unix drift.

-Claus

Fra : Lasse Jensen

Dato : 31-08-01 08:20

> Det ligner et hi-fi audiospolebånd, men er typisk større.

Nej, det drev jeg har set havde nogle bånd der lignede DLT på væksthormon.

> Jernplads?

Ja.

--
$ whoami
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
$ uname -a
Linux Jupiter 2.4.3-12 #1 Fri Jun 8 13:20:17 EDT 2001 alpha unknown
$ uptime
9:14am up 9 days, 19:30, 5 users, load average: 0.43, 0.95, 0.82
$