Er brugeren online?
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-08-01 12:54

Hej NG,

Er der nogen der kender til en smart måde hvorpå man kan teste på om en
bruger er koblet op til nettet eller ej?

Jeg kan godt teste på om brugerens dial-up forbindelser er aktive og
derefter om der er hul igennem - men hvis en bruger f.eks. har både alm.
dial-up forbindelser til nettet og en forbindelse via LAN så opstår
problemet.

Spørgsmål er om jeg kan teste på om en forbindelse er åben uden at trigger
en dial-up forbindelse hvis brugeren har en sådan.

Hilsner,

Tony

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 30-08-01 15:35

Tony Lorentzen skrev:
> [...]
>
> Spørgsmål er om jeg kan teste på om en forbindelse er åben uden at trigger
> en dial-up forbindelse hvis brugeren har en sådan.

Det kan du godt... hvis altså brugeren har IE 4.0 eller nyere...
Prøv at se her: news:9mdr2n$2smb$1@news.cybercity.dk

- Bjarke Walling Petersen