Hjælp: monteringsvejledning søges til karb~
Fra : Savini

Dato : 29-08-01 21:38

Hej.

Jeg har lige købt en 21 mm amal karburator til min Derbi Senda R. Mine
spørgsmål er så som følge:

Hvordan sætter jeg den rigtigt på?

Hvor skal jeg skrue den nye dyse i? (75)

er det nok bare at sætte karburator i og dysen og så skla jeg ikke pille
mere ved den eller skal der skrues lidt på nogle ting på karbuen intil
stemplet er kørt til???

Jeg håber i vil hjælpe mig

Thomas

Fra : RpR

Dato : 29-08-01 21:46

> Hvordan sætter jeg den rigtigt på?

Se hvor slangerne osv. sidder på den karurator du har på nu, så er det bare
at bytte rundt på karburatorerne.

> Hvor skal jeg skrue den nye dyse i? (75)

Hm, hvilken cylinder har du monteret? Jeg har en 21mm Amal / Arreche
karburator på min Derbi GPR 50R, og den har en 95'er dyse i. 75 er
ihvertfald for lidt til 70cc.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Savini

Dato : 29-08-01 21:58

jeg ved ikke lige hvor mange ccm med det er en Ø48.

thomas

Fra : RpR

Dato : 30-08-01 19:07

> jeg ved ikke lige hvor mange ccm med det er en Ø48.

Metra Kit cylinder.
Så skal der en 95'er dyse i.

Fra : Savini

Dato : 30-08-01 19:26

Jeg har også lige bestilt en 95'er.

Thomas

P.S. Hvor skal den sidde???

Fra : RpR

Dato : 30-08-01 19:40

> P.S. Hvor skal den sidde???

Der hvor den anden sad =)
Du skruer bundkarret af karburatoren og så ser du den, resten siger sig
selv.

Fra : Savini

Dato : 30-08-01 21:57

Muchos gracias señor.

Fra : RpR

Dato : 30-08-01 22:03

> Muchos gracias señor.

Prego, eller noget =)

Fra : Savini

Dato : 31-08-01 18:53

de nada : ^)

Fra : Thomas

Dato : 29-08-01 22:29

"Savini" <normal@worldonline.dk> wrote in message

> er det nok bare at sætte karburator i og dysen og så skla jeg ikke pille
> mere ved den eller skal der skrues lidt på nogle ting på karbuen intil

Da der blev monteret en 19mm malossi karburator på min katana. der var en
tegning med hvor man skulle bore 2 huller i luftfilerkassen og sætte 2 stk
plast bøsninger i. og så var den hjemme ikke noget som helst indstilling den
virkede 100% lidt imponerende syntes jeg. Man prøver lige karburatoren først
og ser hvordan scooteren kører og der efter kan man indstille hvis det ´der
skal til. Har egenlig aldrig set efter hvilken dyse der sidder i
karburatoren da det aldrig har været nødvendigt at skille den ad.

mvh. Thomas

Fra : Savini

Dato : 30-08-01 16:49

Da jeg allerede har en 75 dyse, kan jeg så ikke sagtens bruge den uden der
sker skade på motoren??

Thomas