Barsel - fordeling
Fra : Tage V. Madsen

Dato : 29-08-01 20:12

Hej

Min kæreste og jeg venter os, det er jo dejligt, men jeg har ikke
kunnet finde ud af nogen steder om hvordan vi kan fordele de 10 ugers
barsel, som forældrene kan dele mellem sig. Sagen er den at min
kæreste er studerende, mens jeg har arbejde, da hun er studerende får
hun 12 ekstre SU-klip, men egentlig barsel er det jo ikke, så
spørgsmålet er så om jeg er berettiget til at tage alle 10 uger, hvis
jeg vil? Nogen der har været i samme situation?

Fra : Gysse

Dato : 29-08-01 21:32

Jeg ved ikke helt hvordan reglerne er nu, men for 11 år siden, da min ældste
blev født, var jeg også studerende. Vi valgte at faderen skulle ha' det
sidste af orloven. Det viste sig dog at være lidt mere besværligt end først
antaget. For at han skal kunne overtage orloven skal moderen være
orlovsberettiget, det er man ikke som studerende. Derfor skulle jeg have en
vis mængde erhvervsarbejde, mens han havde orlov. På den måde var der en
orlov at overtage!
Men som sagt reglerne kan være blevet ændret.