default attribs ved ftp
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 29-08-01 15:52

Jeg ved der har været spurgt før, men har aldrig set et svar.

Hvad bestemmer hvilke attributter der sættes ved ftp?

jeg har en alm bruger hvis filer ved ftp til et dir får bruger som owner, og
'users' som group og filerne får -rw-r-----
(-rw-r----- 1 jytte users 32 Aug 29 minfil.txt)

jeg vil at alle uploads får -rw-r--r--

finn

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 29-08-01 16:07

Jeg har fundet kommandoen fttpd -u skulle ændre default umask, men kan ikke
få den til at virke. - forslag?

finn

Fra : Torben Frøberg

Dato : 30-08-01 18:57

>Jeg har fundet kommandoen fttpd -u skulle ændre default umask, men kan ikke
>få den til at virke. - forslag?

Kan man ikke sætte umask i brugerens profil ? Det forekommer mig, at jeg
engang har gjort det. Men jeg kan ikke huske, hvad jeg satte den til.

Mvh. Torben

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 31-08-01 16:36

Ideen er udmærket, men jeg har ikke kunnet finde hvor man kan sætte det!
jeg prøvede med .profile, men den ser ikke ud til at eksekvere ved ftp.

finn

Fra : Torben Frøberg

Dato : 31-08-01 19:59

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

>Ideen er udmærket, men jeg har ikke kunnet finde hvor man kan sætte det!
>jeg prøvede med .profile, men den ser ikke ud til at eksekvere ved ftp.
>
>finn

Hvad med .bashrc eller .bash_profile ? Eventuelt kan du også kigge på
/etc/profile.

Mvh. Torben

Fra : Michael Hjorth

Dato : 31-08-01 20:56

> [...]
>
> Hvad bestemmer hvilke attributter der sættes ved ftp?
>
> jeg har en alm bruger hvis filer ved ftp til et dir får bruger som owner, og

Der kan være en umask kommando i ftp, det er der ihvertfald på min
Linux(Debian), den kan løse dit problem.

Michael.

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 01-09-01 13:01

"Michael Hjorth" <michael_hjorth@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> Der kan være en umask kommando i ftp, det er der ihvertfald på min
> Linux(Debian), den kan løse dit problem.
> Michael.
er det ikke netop:
>Jeg har fundet kommandoen fttpd -u skulle ændre default umask, men kan ikke
>få den til at virke. - forslag?

finn

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 01-09-01 21:41