Når man trykker på Close-Knappen.
Fra : Texas

Dato : 29-08-01 15:59

Jeg har lavet et lille terningespil med tre knapper, bla en
close-knap. Jeg har selvfølgelig skrevet Close; i programmet
når man vil forlade programmet. Men jeg ville gerne lave det
sådan, at hvis det aller første man trykker på er Close-knappen,
så skal den komme op med en ShowMessage('Skal du ikke lige
spille et spil først'); eller lign. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal
klare den. Jeg tror jeg skal skrive noget mit hovedeprograms
OnCreat-hændelse med jeg kan ikke hitte ud af det.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 29-08-01 16:12

"Texas" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> klare den. Jeg tror jeg skal skrive noget mit hovedeprograms
> OnCreat-hændelse med jeg kan ikke hitte ud af det.

Nærmer OnClose. Når du kalder Close; så vil OnClose blive kaldt og i denne
kan du så tillade dit program at lukke eller ej.

if messagedlg('Skal du ikke spille først?',mtconfirmation, [mbyes,
mbno],0)=mryes then canclose:=true
else canclose:=false;

Som du kan se sætter jeg CanClose alt efter om programmet nu skal lukke
eller ej.

Håber det hjælper lidt

MVH
Thomas

Fra : Claus Christiansen

Dato : 29-08-01 18:33

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in

> [...]
> mbno],0)=mryes then canclose:=true
> else canclose:=false;
>
> Som du kan se sætter jeg CanClose alt efter om programmet nu skal

Du mener: OnCloseQuery...

Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:cch@unipeople.dk>

personal: http://www.bigfoot.com/~kruc/; pythia: http://www.pythia.dk
============================================--------------------------
"Computers are useless. They can only give you answers."
- Pablo Picasso (1881-1973)

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 29-08-01 20:34

"Claus Christiansen" <kruc@bigfoot.com> wrote in message
> Du mener: OnCloseQuery...

selvfølgelig, dummeslag til mig

MVH
Thomas

Fra : Thomas Due

Dato : 30-08-01 07:20

> [...]
> klare den. Jeg tror jeg skal skrive noget mit hovedeprograms
> OnCreat-hændelse med jeg kan ikke hitte ud af det.

Det du kan gøre er at du definere en variabel i private sektionen.
Vi kan kalde den FHasPlayed : Boolean; Den sætter du så til FALSE i
formens OnCreate event som du selv skriver. (Den bliver initialiseret
til FALSE, men hvis du vil være sikker...)

Når du så lukker programmet kan du jo checke variablen i formens
OnCloseQuery event som fanger alle nedlukningsformerne (din Close
knap, krydset i øverste hjørne, system menuens luk osv).

Der checker du om FHasPlayed er FALSE og hvis den er så returnerede
du sætter du CanClose (den Var parameter der kommer ind i OnCloseQuery)
til FALSE.

Så skal du jo så selvfølgelig huske at sætte FHasPlayed til TRUE, når
du HAR spillet et spil.

Mvh
Thomas