Hjælp. muligvis fejl i skærmkort
Fra : Martin

Dato : 28-08-01 19:40

Jeg skulle sætte nye ram i mine forældres maskine. Der sad 2 x 32 i, og jeg
satte 1 x 128 i. Så langt så godt. Da jeg efterfølgende startede maskinen,
kom den med en fejlmeddelelse: et langt og tre korte bip. Jeg pillede de nye
ram ud og prøvede igen; samme resultat. Skærmen meddeler derimod, at stikket
ikke er sat i! Er der nogen der har en forklaring, for jeg er meget upopulær
hos mine forældre lige nu.

--
Med Venlig Hilsen

- Martin Helbo
www.mind-media.dk

Fra : JSM

Dato : 28-08-01 20:06

"Martin" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stikket
> ikke er sat i! Er der nogen der har en forklaring, for jeg er meget

Grafikkortet sidder ikke længere ordentligt fast i sin sokkel ?
/JSM

Fra : Martin

Dato : 28-08-01 20:28

> Grafikkortet sidder ikke længere ordentligt fast i sin sokkel ?
> /JSM

Desværre, alt sidder som det skal, jeg har tjekket det hele, alle kabler er
set efter flere gange.

/Martin

Fra : danni plougmann

Dato : 28-08-01 20:42

prøv at resete biosen
pil batteriet ud og vent cirka 1 time inden du sætter det i igen
det kan vist nok også gøres med en jumper et eller andet sted på bundkortet
tjek evt manualen

Fra : Jonny Jensen

Dato : 29-08-01 07:46

Det lyder som om du magler strøm. Hvorfor det pludselig er kommet, fatter
jeg ikke... Ellers tjeck alligevel dit skærmkort, for koden med et langt og
tre korte opstår når skærmkortet enten ikke får strøm nok, eller ikke er til
stede...

Jonny.

Fra : Martin

Dato : 29-08-01 09:32

Jeg har netop fundet ud af, at grafikkortet er brændt af.... Den var værre!!

/Martin