RH7.1, men kun 16MB ram
Fra : Steffen Fischer

Dato : 28-08-01 17:59

Hej alle

Jeg har en gammel 486, og ønsker at rode lidt med den som en firewall til
vores netværk. Imidlertid har den kun 16MB ram, hvorfor RH7.1 ikke vil
installeres. (Jeg foretrækker RedHat 7.1 dels fordi den har understøtter
iptables, og fordi jeg har den.)

Spørgsmålet er nu om man kan komme omkring hukommelseskravet. Ellers kan man
først installere RH6.2 og herefter opdatere de enkelte pakker (kan dette
gøres på en hurtig og smertefri måde?).

mvh Steffen Fischer

Det er iøvrigt ikke muligt at installere mere RAM i maskinen - jeg har
førsøgt en masse forskellige moduler, enkelt- og dobbelt-sidede, men intet
har hjulpet. Man kunne måske investere i et 16MB ram modul, men maskinen vil
nok alligevel ikke godtage den.

Fra : Ove Lie

Dato : 28-08-01 20:34

Steffen Fischer <steffen@person.dk> skrev i
meldingsnyheter:9mgils$ncs$1@sunsite.dk...
> [...]
> har hjulpet. Man kunne måske investere i et 16MB ram modul, men maskinen

Prøve en gang, RH 6.2 på samme config, instalert på disk via en bedre
ramutstyrt maskin (32M), og den ville bare ikke starte, grunnet lite ram, så
den fikk i stedet Debian potato og levde en god stund som brannmur hos meg.

-Ove

Fra : Preben Traerup

Dato : 29-08-01 08:54

In article <3nSi7.10913$em.316619@juliett.dax.net>, "Ove Lie"
<Ove.E.Lie@c2i.net> wrote:
> Steffen Fischer <steffen@person.dk> skrev i
> meldingsnyheter:9mgils$ncs$1@sunsite.dk...

<SNIP>
Fin maskine til "server brug"
Jeg har en af samme slags, dog med 40 MB RAM.

<SNIP>

> [...]
> ramutstyrt maskin (32M), og den ville bare ikke starte, grunnet lite
> ram, så den fikk i stedet Debian potato og levde en god stund som
Jeg tror ikke du vil få andet end problemer ud af at starte med RH6.2
og bagefter opgradere med pakker fra RH 7.1
RPM manageren i RPM 6.2 vil ikke kendes ved RPM-er fra >=RH7.0...
så her ligger første hurdle....

Min firewall maskine kører RH 6.2, men jeg overvejer kraftigt at
udskifte den med freeBSD.

Fra : jakob borg

Dato : 28-08-01 22:52

In article <9mgils$ncs$1@sunsite.dk>, "Steffen Fischer"
<steffen@person.dk> wrote:

> Spørgsmålet er nu om man kan komme omkring hukommelseskravet. Ellers kan
> man først installere RH6.2 og herefter opdatere de enkelte pakker (kan
> dette gøres på en hurtig og smertefri måde?).

^ jeg vil foreslå dig at vælge en anden distribution end readhat. jeg har
openbsd til at køre på min 486'er med samme specifikationer uden
problemer og ligeledes har der i tidernes morgen været debian potato på
den. alt har kørt som det skulle.

/jakob

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-08-01 05:04

"Steffen Fischer" <steffen@person.dk> writes:

> [...]
> først installere RH6.2 og herefter opdatere de enkelte pakker (kan dette

Standardtricket er at have en swappartition som du får aktiveret inden
installationsprogrammet går i luften. Det gøres formentlig lettest
ved at boote på en to eller trediskettes distribution og lave det
grove dér.

Tillad mig at foreslå at du udvider din horisont og roder med fx
FreeBSD i stedet? Alternativt Debian.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear