Hjæææælp!!!
Fra : Kenneth S.

Dato : 28-08-01 17:57

Hejsa.
Min svoger har følgende problem:

I går aftes da han sad og skulle indbetale nogle regninger via PC Bank
"frøs" computeren. Dvs. musemarkøren bevægede sig ikke når han flyttede
musen og computeren reagerede overhovedet ikke!
Han resettede maskinen med det resultat at skærmen ikke vil starte op. Det
er som om at den tænder (lysdioden bliver grøn) men så slukker den igen
inden der når at stå noget på skærmen (lysdioden bliver rød).
Idag efter den har stået slukket hele natten kunne han godt få skærmen til
at tænde men efter kort tid med screensaver fryser den igen.

Computeren han har er købt hos Zitech og er en Intel Pentium III 550 eller
højere. Den er ca. 1½ år gammel.

Desværre kunne han ikke fortælle mig meget mere om den da han ikke er den
store "computerhaj"

Det skal lige siges at refreshraten på skærmen blev for ca. en uge siden
ændret fra 60 Hz til 85 Hz.

Han har Norton Antivirus 2000 opgraderet til 2001.

Håber i kan hjælpe.

--
Mvh,

Kenneth kennethsejberg@privat.dk

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 28-08-01 18:43

Jeg har haft nogenlunde samme symptomer med min, og har det stadig engang
imellem.

Jeg har indkredset fejlen til at ligge enten i min ram, eller på bundkortet.
Det der afhjælper mit problem er at skifte rundt på rammens fysiske
placering, f.eks. fra slot 1->3.
Herefter virker den i nogen tid igen, indtil jeg igen skal have fat i rammen
og flytte den. Jeg har prøvet med andre ram, og det giver det samme problem.

Håber det hjælper

Lars Christoffersen

Fra : Freaken

Dato : 28-08-01 22:04

Hvad er skærmens maks. Hz ???
Er den mindre end de 85 Hz ...den kører med nu ???
Lyder som fejlen skal finder omkring skærmkort (måske indstillingerne)
prøv evt. med et andet skærmkort.

Freaken

Fra : Kenneth

Dato : 29-08-01 17:24

> [...]
> Er den mindre end de 85 Hz ...den kører med nu ???
> Lyder som fejlen skal finder omkring skærmkort (måske indstillingerne)

Kan de fleste nyere skærmkort (ca. 1½ år gammelt) ikke godt køre med 85
Hz???

Kenneth