3 lange bip
Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 28-08-01 14:31

Hejsa.

Jeg har et problem med nogle ECS K7VZA bundkort som der når jeg prøver at få
dem til at virke kommer med 3 lange bip, også lukker maskinen ned.

Jeg har prøvet med andre cpu'er osv, stadigvæk samme fejl,

Nogen der ved hvad de 3 lange bip betyder? Det er en phoenix bios.

Hygge

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 28-08-01 14:50

Ups en lille fejl.

Det er 4 korte bip lige efter hinanden, og så lukker den maskinen ned.

Jeg har ikke kunne finde den kobination, i nogle af de beep codes der nu er
for Phoenix bios.

Hygge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-01 15:26

"Lasse Stig Thomsen" <tt-t@worldonline.dk> wrote in message
> [...]

> Jeg har prøvet med andre cpu'er osv, stadigvæk samme fejl,
>
> Nogen der ved hvad de 3 lange bip betyder? Det er en phoenix bios.

Hardware fejl.....

Har du prøvet at kigge på bagsiden af bundkortet.. om bundkortet sidder
rigtigt fast?? Det kan være hvis du har trykket fx en ram blok ned,, at den
har løsnet sig.

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 28-08-01 16:47

> [...]
>rigtigt fast?? Det kan være hvis du har trykket fx en ram blok ned,, at den

3 korte bip, og et langt, plejer at være 'Display Error' check dit
grafikkort, tag det evt. ud og sæt det rigtigt i igen.

ECS board can heller ikke starte op, hvis CPU fan connector ikke er
forbundet korrekt. check evt. dette

Lasse Bodilsen <-> Sca@BodyCount.dk
A1260@50/BPPC@240/BVPPC/64mb/2gig/Os3.9
Tbird900/GeForceDDR/128mb/47gig/WinXP