Punktet
Fra : old

Dato : 28-08-01 04:42

Kære Kanduer!Kan VBA sætte et punkt på skærmen?En Streg?
I gamle Qbasic Hed det SCREEN 1
PSET(100,100) Hvad gør man nu om
stunder?jeg har kun Word
Jeg ser mit gamle Spørgsmål Om test af funktion i VBA står som
ubesvaret,men det var en brugergruppe,der besvarede det. Skal jeg sende
dette spørgsmål i brugergruppe.Jeg hed OLD ,jeg kan ikke huske kodeordet
Men ole@olesen.mail.dk Jeg er ikke rigtig inde i point

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 29-08-01 16:38

old skrev:
> [...]
> ubesvaret,men det var en brugergruppe,der besvarede det. Skal jeg sende
> dette spørgsmål i brugergruppe.Jeg hed OLD ,jeg kan ikke huske kodeordet

I Windows kan man tegne på et vindue, men ikke direkte på skærmen (vil jeg
bestemt mene). Hvis man af en eller anden grund alligevel vil tegne
"direkte" på skærmen, kan man lave et vindue uden rammer, tegne på den og
skjule resten af vinduet (der hvor man ikke har tegnet). Det er rimelig
besværligt, men der er vist heller ikke rigtig nogen der skal bruge denne
funktion.
Hvis du vil tegne noget på en form, kan du gøre sådan:

Form1.PSet(1500, 1500) 'Sætter et punkt på 100,100
'fordi man angiver positionen i twips, hvilket er
'1/15 pixel. Det er det i hvert fald normalt.
Form1.Line(150, 150)-(1500, 1500) 'Linie
Form1.Line(150, 150)-(1500, 1500),,B 'Boks
Form1.Line(150, 150)-(1500, 1500),,BF 'Udfyldt boks
Form1.Circle(1500, 1500), 150 'Cirkel

- Bjarke Walling Petersen