Software router på NT (Sygate)
Fra : Bad Events - Jesper

Dato : 28-08-01 00:55

Et problem.
Via TDC har jeg een fast ip adresse (hvorfor jeg ikke kan få flere faste
ip'er er mig en
gåde...) på en adsl forbindelse. Netværk har en switch med workstations
(w98/nt) og en nt 4.0 server.
Serveren kører web, mail og ftp.

Sygate (www.sygate.com) har en software router (nat, firewall, DHCP osv.)
som kun kræver et netkort. Ret smart
tænkte vi. Vi har downloadet demoversionen, installeret den og konfigureret
den som vejledningen beskriver.

Men vi kan ikke få "høet" til at virke. DHCP virker, men vores webserver kan
ikke "fanges" udfra. Desude kan vi ikke længere benytte VNC på router-pc'en
som få en hp print server box til at virke mere..

Er der nogen som kan hjælpe mig lidt? Eller måske foreslå en hardware
løsning til omkring max. 800,-
*jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-01 17:03