Piaggio NRG 30, "tuning"?
Fra : Raven®

Dato : 27-08-01 23:43

Er der nogen her der ved hvordan ovennævnte, kan gøres hurtigere, uden at
det går over i decideret tuning? Og også gerne uden at maskinen går i
smadder...
10-15 km/t ekstra ville være dejligt.

På forhånd tak.
Raven

Fra : Henrik

Dato : 28-08-01 15:50

Pil skiverne i variomagic, og den render små 80 efter speedometeret.

Fra : Gundersen

Dato : 28-08-01 18:57

Hej

En Leovinci Spinter (mener jeg) udstødning, så rykker den!

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Aprilia RS125 @ Uden plader

Fra : Raven®

Dato : 28-08-01 21:22

Jeg er glad for at nogen ved noget om knallerter også selvom det ikke er en
yamaha:) Desværre aner jeg ikke andet om min piaggio, end at den kører, når
man drejer håndtaget..Det er lidt sørgeligt, det ved jeg godt. Men skiverne
i variomagic, kan det præciseres en anelse for en uviden sjæl som mig?
(Altså noget i retning af hvor en variomagic sidder fx.?)
Tak under alle omstændigheder
Raven

Fra : Gundersen

Dato : 28-08-01 22:09

Hej

Tjæk min side for tegnninger og billeder!

www.scooterzone.dk!

Under tuning!

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Aprilia RS125 @ Uden plader

Fra : Thomas

Dato : 28-08-01 22:36

"Raven®" <Raven@remembers> wrote in message
> (Altså noget i retning af hvor en variomagic sidder fx.?)
> Tak under alle omstændigheder
> Raven

Jeg har nogle foto af variomaticen på min katana som jeg kan sende til dig
hvis du vil ha dem. Det er faktisk mere eller mindre sådan som det ser ud på
alle scooterne.

mvh Thomas

Fra : Gert Vest

Dato : 28-08-01 22:52

Det er rigtigt. Men speedometeret er noget optimistisk.

GV

Henrik <destroyer@pc.dk> skrev i en

Fra : Raven®

Dato : 29-08-01 13:31

Idag snakkede jeg med mekanikeren, som da sagtens ville hjælpe med skiven,
men som ikke ku´ sige, hvor meget det ville øge hastigheden. Er der nogle
der har noget realistisk bud? Nå, men under alle omstændigheder, burde det
vel snart være slut med at se baglygterne af puch maxi´erne, med ølkasserne
& de gamle fede mænd. Det er ikke sjovt i længden..

Raven

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-08-01 15:43

En af mine venner, som har fjernet skiven i sin NRG kører vist omkring 60-65
stykker....

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Kasper Hauge

Dato : 29-08-01 18:26

Der skulle sidde 2 skiver i den, hvis du fjerner dem, skulle den kunne køre
90, og så skal der pilles ved katalysatoren......

MVH/ Kasper Hauge

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 29-08-01 21:43

Kasper Hauge wrote:

> Der skulle sidde 2 skiver i den, hvis du fjerner dem, skulle den kunne køre
> 90, og så skal der pilles ved katalysatoren......

Det får du den IKKE op på ved at fjerne begrænsningerne.

Fjern begrænsningerne, og skift potten ud med f.eks. en Leo Vinvi Sprinter - Så
har du fedt optræk og kører ca. 75km/t på toppen.

Og jeg VED det, for jeg har prøvet en med præcis den konfiguration. Og NEJ, det
er ikke på speedometeret.

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte