Trække klokkeslet fra hinanden
Fra : Kim Roar Roth

Dato : 27-08-01 19:51

Hej NG
Jeg har prøvet forskellige ting, men jeg kan ikke trække to klokkeslet fra
hinanden, og så få det vist rigtigt.
f.eks Text1 kl 23:30 - Text2 kl 12:00, og så skal det vises i Text3
Er der en som kan hjælpe mig med det.

Hilsen Kim Roth

Fra : Harald Staff

Dato : 27-08-01 20:35

Hei Kim

Format(TimeValue(Text1.Text & ":00") - TimeValue(Text2.Text & ":00"),
"hh:mm")

Om der virkelig står "kl " i boksene dine skal du skrelle det vekk før
beregningen.

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Kim Roar Roth

Dato : 27-08-01 20:42

"Harald Staff" <harald.staff@eunet.no> skrev i en meddelelse
> Hei Kim
>
> Format(TimeValue(Text1.Text & ":00") - TimeValue(Text2.Text & ":00"),
> "hh:mm")

Tak for svaret, det ligner det som jeg skal bruge

Hilsen Kim Roth

Fra : Jens

Dato : 27-08-01 20:43

Jeg kan næste mærke at Bjarke bare venter på at jeg svare så han kan komme
med en bedere løsning end mig........well her you go Bjarke nak den..

Option Explicit
Dim fore As Date
Dim efter As Date
Dim resutat As Date
Dim regn As Double

Private Sub Form_Load()

fore = "23:00"
efter = "23:30"

regn = DateDiff("s", fore, efter)

resutat = DateAdd("s", regn, resutat)

MsgBox resutat

End Sub

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 27-08-01 23:30

Jens skrev:
> Jeg kan næste mærke at Bjarke bare venter på at jeg svare så han kan komme
> med en bedere løsning end mig........well her you go Bjarke nak den..

Øv bøv... simplere kan det vist ikke gøres... desværre!

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Kim Roar Roth

Dato : 28-08-01 17:50

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i en meddelelse

> Øv bøv... simplere kan det vist ikke gøres... desværre!
>
> - Bjarke Walling Petersen

Jeg takker for løsningen

Hilsen Kim Roth

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 28-08-01 22:47

Jens skrev:
> Jeg kan næste mærke at Bjarke bare venter på at jeg svare så han kan
komme
> med en bedere løsning end mig........well her you go Bjarke nak
den..

Måske kan jeg?

> Option Explicit
> Dim fore As Date
> Dim efter As Date
> Dim resutat As Date
>
> Private Sub Form_Load()
>
> fore = "23:00"
> efter = "23:30"

resutat = efter - fore

> MsgBox resutat
>
> End Sub

-------
Tomas

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 29-08-01 16:00

Tomas Christiansen skrev:
> komme
> den..
>
> Måske kan jeg?

Øv... det virker søreme...

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Kim Roar Roth

Dato : 08-09-01 21:55

<Klip>
Hej VB
Det som er her virker helt fint, men jeg vil gerne trække et tal fra
kl:24:00, eller sagt jeg vil trække antal timer fra midnat, og det syntes
jeg ikke, at jeg kan få til at fungere, der kommer hele tiden til at mangle
et minut, er der evt en som kan hjælpe.

Hilsen Kim Roth

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 09-09-01 06:35

Hej Kim,

Du kan bruge funktionen DateAdd(). Den kan lægge/fratrække # af "interval"
(sekunder, minutter, timer, dage, måneder, år) til en dato/klokkeslæt.

strTime = "00:00" ' midnat
strTime = DateAdd("h", -2, strTime) ' træk 2 timer fra klokkeslættet i
strTime

Virker både i VB 5 og 6.

Håber du kan bruge det

Mvh, Thomas Daugaard

Fra : Kim Roar Roth

Dato : 09-09-01 07:15

Hej VB
Resultatet giver 29-12-1899 22:00:00, tiden er rigtig, men hvordan får jeg
fjernet datoen.

Hilsen Kim Roth

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 09-09-01 07:21

Ahh, ja ... hvis du bruger VB 6 kan du bruge FormatDateTime():

strTime = FormatDateTime(strTime, vbLongTime) ' giver dig 22:00:00

Du kan skifte vbLongTime ud med vbTime for kun at få 22:00

Hvis IKKE du buger VB 6 er du nødt til at bruge noget streng manipulering:

strTime = Right(strTime, Len(strTime) - InStr(strTime, " "))

Mvh, Thomas Daugaard

Fra : Kim Roar Roth

Dato : 09-09-01 07:18

Hej VB