Erstat ' med ''
Fra : Anders Truels Nielse~

Dato : 27-08-01 17:11

Hej

Eftersom at man ikke kan indsætte tegnet ' i sql server vil jeg erstatte det
med '' (er det ikke det man plejer?)

Jeg kan ikke få min replace statement til at virke:

REPLACE(@Tekst, ''', '''')

Hvad gør jeg forkert?

Anders

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-08-01 17:44

"Anders Truels Nielsen" <anders@knights.dk> wrote in message
> Eftersom at man ikke kan indsætte tegnet ' i sql server vil jeg erstatte
det
> med '' (er det ikke det man plejer?)

Det kommer an på hvad det er for en database.
Jeg tror det mest normale er "\'", altså at escape den i stedet for at
fordoble den.

> Jeg kan ikke få min replace statement til at virke:

Jeg tror ikke du kan komme uden om at skulle escape (eller hvad der nu skal
til) INDEN du kalder databasen.

> REPLACE(@Tekst, ''', '''')

Hvis dette skulle virker, skulle du gøre sådan her:
REPLACE(@Tekst, '\'', '\'\'')
Hvis man altså escaper med en backlash i din database. Hvis man escape en '
med en anden ', så tør jeg slet ikke tænke på hvordan det kommer til at se
ud... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars Lerager Hansen

Dato : 30-08-01 00:24

"Anders Truels Nielsen" <anders@knights.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke få min replace statement til at virke:
>
> REPLACE(@Tekst, ''', '''')
>
> Hvad gør jeg forkert?

Brug dobbelt-quotes:
Replace(Tekst, "'", "''") - men det ser ud som om det du laver kommer fra en
"stored procedure", og i så fald ved jeg ikke om det virker

Mvh. Lars

--
Bastard Operator From Hell excuse #400:

We are Microsoft. You are not experiencing problems.