CD-Rom drevet der blev væk
Fra : Savini

Dato : 27-08-01 10:26

Davs der! :)

Jeg har netop fået nye MB, ny CPU og nyt CD-ROM på 52x fra Aopen som så er
blevet koblet sammen med mit "gamle" udstyr (lydkort, HD, grafikkort) Der lå
Win98
på HD'en i forvejen og den gik da også igang med at indstille sig efter det
nye MB og så videre men så pludselig spørger den efter Win98 CD'en og her er
det jeg opdager at mit CD-Rom drev ikke er der. I skyndingen har jeg ikke
fået det aktiveret i BIOS. Det får jeg gjort men da jeg starter Win98 op
igen er drevet stadigvæk ikke at finde. Hvor er det så henne og hvordan får
jeg
det op og køre igen? I disse dage er det sgu svært at undvære et CD-ROM
drev.

mvh.
Jesper

Fra : DWM

Dato : 27-08-01 13:21

"Savini" <normal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen er drevet stadigvæk ikke at finde. Hvor er det så henne og hvordan får

Brug en Windows bootdisk til at finde cdromdrevet. Derefter kopiere du manuelt
Windows98 filerne over på harddisken og henviser til det sted når Windows
spørger efter cd´en. Når den er færdig med at installere det som den skal bruge
er dit cdromdrev der igen.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-08-01 22:38

> [...]
> blevet koblet sammen med mit "gamle" udstyr (lydkort, HD, grafikkort) Der lå

Nyt MB = nye IDEdrivere for at cdrommen kan køre. Det er her kæden hopper af.
Løsning= som DWM forslår.

mvh
Henning