MySQL eller Interbase
Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 27-08-01 10:07

Hej

Vi benytter os af Interbase som DB her hos os.
Vi er begyndt at kigge på markedet efter andre produkter, som ligeledes er
gratis.

Jeg er stødt på MySQL et par gange, og er interesseret i at høre, om:

- det er en stabil DB !
- Det er en hurtig DB !

Er der eventuelt nogen der har erfaringer Interbase og MySQL imellem
(Hastighed, opsætning, brugervenlighed, m.m.).

Jeg udvikler programmet i Delphi op mod en IB DB.
Er der nogen der har erfaringer med D5 op mod f.eks. MySQL ?

Med venlig hilsen

Michael

Fra : Morten Guldager

Dato : 27-08-01 10:18

On Mon, 27 Aug 2001 11:07:11 +0200, ~*~ Mivi ~*~ <mivi@occdata.dk> wrote:
> [...]
>gratis.
>
>Jeg er stødt på MySQL et par gange, og er interesseret i at høre, om:

2 x ja.

Men vær opmærksom på at der er en del ting som mysql ikke kan.

Jeg nævner lige et par stykker:
- rollback
- sub selects
- sikker transaktionsstyring
- stored procedures

Nogle af disse mangler findes der hacks der afhjælper.

Men min personlige erfaring er at MySQL er rigtig god. Og
så er den simpel at administrere.

Hvis man kigger i sourcekoden bærer den også tydeligt præg af
at være blevet skrevet af få mennesker og med en nogenlunde stram
kode-stil. Det betragter jeg som et godt tegn.
Det er ikke så mange lig i lasten.

Jeg kender ikke Interbase så jeg kan ikke give nogen sammenligning.

/Morten

Fra : Anders Holbøll

Dato : 27-08-01 10:58

~*~ Mivi ~*~ wrote:

> Vi benytter os af Interbase som DB her hos os.
> Vi er begyndt at kigge på markedet efter andre produkter, som
> ligeledes er gratis.

Så byder traditionen vel nærmest, at man skal foreslå postgresql.

Det kunne måske være spændende at høre, hvorfor I har valgt at gå væk
fra Interbase.

--
Anders

Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 27-08-01 11:37

Vi har sådan set ikke valgt at gå væk fra Interbase, men er ved at se,
hvilke andre produkter der er på markedet, som er Open Source.

En del af de kunder vi allerede har, benytter nemlig lidt forskellige DB.

Michael

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 27-08-01 12:57

~*~ Mivi ~*~ wrote:

> Jeg er stødt på MySQL et par gange, og er interesseret i at høre, om:
>
> - det er en stabil DB !
> - Det er en hurtig DB !

Begge dele, ja. Den har dog nok ikke så mange funktioner som f.eks.
PostgreSQL (som også er open source).

Et lille sidespor: PostgreSQL bliver ofte udtalt forkert, så derfor har
udviklerne af programmet lagt en lydfil ud, så man kan høre, hvordan det
udtales: http://postgresql.dk/postgresql.wav

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 29-08-01 11:16

"~*~ Mivi ~*~" <mivi@occdata.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg udvikler programmet i Delphi op mod en IB DB.
> Er der nogen der har erfaringer med D5 op mod f.eks. MySQL ?

Jeg bruger selv en komponent fra www.zeoslib.org uden problemer, du kan også
hente en ODBC-driver fra www.mysql.com . Jeg er ikke kommet så langt endnu,
men indtil nu fungerer det ok.

Tonni Aagesen