Sotrbestemmelse - æble?
Fra : Klaus Eriksen

Dato : 26-08-01 14:53

D. 15. august fandt jeg et lille lækkert æble jeg gerne vil have hjælp til
at sortsbestemme. Træet står i et hegn nær den lokale
jernbanestation/trinbræt i Skalbjerg. Det er lille ca. 65mm i diameter,
rødligt på solsiden og har en lækker delikat smag. Sæsonen er tilsyneladende
kort da alle æblerne lå på jorden d. 24. august. Æblet minder om Guldborg,
men modner ca. 4 uger tidligere. Jeg har haft et æble liggende i en uge uden
at dets smag er forringet (det udelukker Caran Blanche). Jeg har uploadet et
billede i dk.binaer og det fylder 7 kb.

Håber nogen kan hjælpe,
mvh. Klaus Eriksen
www.aigis.dk