Netværk mellem to pc'er
Fra : MICHAEL SCHNEIDERS

Dato : 26-08-01 13:37

Jeg har lige fået ADSL ved TDC, jeg har sat to computer sammen i en hub
(dlink 805), jeg kan godt få de to pc'er til at gå på internettet samtidigt,
men jeg kan ikke lave en forbindelse mellem de to Pc'er.

Hvilken kabel skal der bruges mellem pc og hub og mellem hub og modem?

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 26-08-01 14:31

Hej Michael

"MICHAEL SCHNEIDERS" <msc@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:3b88f677$0$227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har lige fået ADSL ved TDC, jeg har sat to computer sammen i en hub
> (dlink 805), jeg kan godt få de to pc'er til at gå på internettet samtidigt,
> men jeg kan ikke lave en forbindelse mellem de to Pc'er.

ADSL med router eller BB (BredBånd) ?
Hvad er de to maskiners IP adresser ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bille1948

Dato : 26-08-01 15:12

Har du aktivieret Netbiu i Netværk i Kontrolpanelet?

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : MICHAEL SCHNEIDERS

Dato : 26-08-01 15:47

Det har jeg lige prøvet det virkede ikke.

Bille1948 <Bille1948.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9q7i7.22770$Ay1.561542@news000.worldonline.dk...

Fra : MICHAEL SCHNEIDERS

Dato : 26-08-01 15:47

Hej Bjarne

Forbindelsen er TDC Bredbånd ( uden router) med to dynamiske IP adresser så
de skifter jo fra gang til gang

Hilsen Michael

Bjarne Duelund <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QS6i7.15305$3q.514164@news010.worldonline.dk...

Fra : Emil Jacobsen

Dato : 26-08-01 18:31

Jeg har sat mit TDC|BB op så jeg bruger et krydset twisted pair mellem hubet
og modemet som kommer i uplink porten på hubbet, og så bruger jeg
almindelige twisted pair kabler mellem computerne og hubbet.
Det kabel der fulgte med din TDC|BB pakke skulle gerne være at krydset tp.

Emil Jacobsen

Fra : Bille1948

Dato : 26-08-01 19:03

Kablet, der kom med TDC BB er et Straight kabel (hvidt), og det skal det
også være.

Et twisted (rødt) duer ikke.

Ellers er mit forbundet, som du beskriver.

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/