HP Scanjet 5P - SCSI forbindelse ?
Fra : Lars

Dato : 26-08-01 12:53

Hej !

Jeg er ikke helt skrap i at formulere mig på korrekt IT-sprog, men jeg vil
alligevel forsøge at forklare mit problem:

Jeg har en HP Scanjet 5P, som forbindes til computeren med et kabel hvor der
står "SCSI" - Stikkene på kablet ligner ikke normale parallel- eller
serielstik (det er ligesom lidt tyndere), og i pc eren er der et
"indstikskort" i motherboard'et, som scannerens kabel tilsluttes.

Nu har jeg købt ny pc, hvor der ikke er et "SCSI-stik" og der er ikke plads
på motherbord'et til at flytte det gamle kort over.

Spørgsmål: Kan man købe en "omformer" fra SCSI-stik til fx parallel-stik ?
Eller hvad skal jeg gøre for at få min scanner til at virke på den nye pc ?

Mvh.
Lars

Fra : Henning

Dato : 26-08-01 13:36

> [...]
>serielstik (det er ligesom lidt tyndere), og i pc eren er der et
>"indstikskort" i motherboard'et, som scannerens kabel tilsluttes.
Korrekt opfattet. Sidder sikkert i et PCI-slot (et af de hvide "stik")

>Nu har jeg købt ny pc, hvor der ikke er et "SCSI-stik" og der er ikke plads
>på motherbord'et til at flytte det gamle kort over.
Er der ingen ledige PCI-slots? Hvilken pc er det dog du har købt?

>Spørgsmål: Kan man købe en "omformer" fra SCSI-stik til fx parallel-stik ?
>Eller hvad skal jeg gøre for at få min scanner til at virke på den nye pc ?

Næ, du kan købe en "rigtig" SCSI-controller & kabel, men det vil ikke
løse dit problem, hvis du ikke har nogen ledige slots?

Prismæssigt vil det bedre kunne svare sig at købe en ny USB-scanner.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : peter-nt

Dato : 26-08-01 13:44

Er samtlige PCI/ISA-slots optaget!? - ellers må du ofre penge på et
SCSI-controlerkort, og i værste fald også på et nyt SCSI-kabel mellem kort
og scanner. Scanneren kræver en SCSI-controler for at virke, og du kan ikke
bruge "convertere". Med mindre du er meget glad for din scanner, vil det nok
kunne betale sig at købe en ny scanner i stedet. Hvis du i din nye PC har
installeret nyt styresystem som win 2000, bør du også sikre dig at der er
drivere til den gamle scanner, så du ikke investerer i ovenstående til ingen
nytte.
mvh peter-nt

Fra : Jens Olsen

Dato : 26-08-01 17:34

Jeg har selv en HP5P scanner. Det er en SCSI scanner der skal tilsluttes et
ISA-kort. Vor ven har nok Købt en PC uden ISA-slot. Det vil nok være
billigst at købe en ny scanner med USB tilslutning, men hvis du er rigtig
glad for din scanner (som jeg selv er), skal du købe et SCSI-kort til et PCI
slot.