Refresh side
Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 25-08-01 20:21

Hej NG

Jeg har endelig langt om længe efter at have haft et webcam fået det på
nettet.

Det henter også fint billedet, men jeg kan ikke få den til at refreshe siden
?
Hvordan gør jeg det ?

Håber I kan hjælpe mig, og på forhånd tak!

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 25-08-01 20:39

D. Sat, 25 Aug 2001 21:21:28 +0200 syntes "Ronni - The Real one :-\)"
<ronni1@ofir.dk> at dk.edb.internet.webdesign.clientside skulle vide at
<3b87f9cc$0$282$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>.

> [...]
>nettet.
>
>Det henter også fint billedet, men jeg kan ikke få den til at refreshe siden ?

Du indsætter følgende koder mellem <head></head> tagsne:

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="30; URL=webcam-img.html">

Den første sender siden videre (hvis til samme sider: refresher) efter 30
sek, mens den anden gør at browseren ikke gemmer siden i cachen, dvs.
billedet hentes hvér gang.

Sådan har jeg gjort på http://home.worldonline.dk/~tryl/webcam.html .

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-08-01 21:20

Sat, 25 Aug 2001 21:21:28 +0200, skrev "Ronni - The Real one
:-\)" <ronni1@ofir.dk>:

>Det henter også fint billedet, men jeg kan ikke få den til at refreshe siden

I <head>:
<META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="10">

10 er antal sekunder mellem hver opdatering.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 25-08-01 21:34

Mine sider er lavet i PHP og henter noget på serveren hver gang incl at
connecte til en db.
Derfor er det vel ikke optimalt for serveren af jeg spørger den og databasen
efter de samme
data hvert 20 sekund som jeg har sat den til, er der ikke en måde hvorpå man
kan få billedet
og kun billedet til at refreshe ?

/Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-08-01 15:29

> [...]
databasen
> efter de samme
> data hvert 20 sekund som jeg har sat den til, er der ikke en måde hvorpå

1) Lav server-side caching af dine DB-udtræk

eller

2) Put dit web-cam-image i en IFRAME som det eneste

mvh
Kim Jensen