Publisher 97
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-08-01 16:41

Hej,

I publisher skal jeg lave en brochure, som er et a4-ark, der er foldet én gang på midten af den lange led. Men hvis jeg opretter
"1-falset tværformat" i publisher er det ganske rigtigt det rigtige format, men det vender den forkert led, idet brochuren skal være
på højkant, så højden = bredden på en normal a4, og bredden = halvdelen af længden på en normal a4. Jeg kan selvfølgelig lave en
alm. liggende a4 med tingene, men der bliver det hele vist samtidigt, og man kan således ikke centrere ting.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-08-01 19:19

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
længden på en normal a4. Jeg kan selvfølgelig lave en
> alm. liggende a4 med tingene, men der bliver det hele vist samtidigt, og

Jeg har publisher 2000, og der skal man vælge 1-falset højformat, for at få
det du ønsker. Findes det ikke i 97?

Kurt

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-08-01 20:08

> Jeg har publisher 2000, og der skal man vælge 1-falset højformat, for at få
> det du ønsker. Findes det ikke i 97?

Jeg har fundet en løsning i dk.edb.grafik

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : pre

Dato : 25-08-01 20:28

Hvis ingen af mulighederne i Side-opsætningen kan bruges, så har du et
problem, da Publisher egentlig er beregnet på kommercielt printout - som
regel via Postscript printere, der kan modtage specielle instruktioner.

1: Men hvis du starter i sideopsæt og vælger Speciel fold / Bog fold - og
skriver 8.5 som bredde og 17 som højde, så får du en Master, (i A4) som kan
skrives ud på en alm. printer. Brug Vis/To-siders view for at se, hvordan
siderne ser ud.

Brug altid Mirror Margins og vær behersket mht. margen reduktion.
Brug i øvrigt altid de guides der er til rådighed.

2: Du kan skrive ud til en Postscript Printer (fil) ved (i WIN98) at
installere MS Publisher Imagesetter. Resultatet kan bruges af et bureau,
selv om de foretrækker farveseparerede enkeltfiler. I modsætning til vi
almindelige dødelige bruger de nemlig print med mere end 3000 DPI. Vi er
som regel tilfredse med alt mellem 300 og 1440.

pre