Kontrol af javascript
Fra : Erik Kjær-Larsen

Dato : 25-08-01 16:05

Hej

Jeg er lidt i vildrede om ris+ros er den rigtige gruppe eller denne,
men fordi det handler om javascript, så har jeg altså valgt denne.

Jeg har lavet en side, hvor der bliver brugt meget (synes jeg)
javascript. Ikke noget specielt avanceret, men....

Er der nogen der gider surfe forbi og teste det. Jeg har nemlig kun
msie 5.5 installeret. Det er sjældent jeg laver javascript, så selv om
jeg har fået det til at virke i msie 5.5 er det jo ikke sikkert at det
godt nok

Siden hedder http://www.lidtfedt.dk/morgenmad.shtml

Håber der er nogen der har tid.

Mvh
Erik
--
www.lidtfedt.dk
inspiration til et bedre liv med fedtfattig mad og motion.

Fra : Preben Jensen

Dato : 25-08-01 17:19

Jeg syntes det er en god side, god struktur og så fik jeg lige sammensat et
let morgenmåltid på
3937 kcal ;c)

--
Preben Jensen
www.pdcs.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-08-01 18:48

Erik Kjær-Larsen wrote:

> [...]
> msie 5.5 installeret. Det er sjældent jeg laver javascript, så selv om
> jeg har fået det til at virke i msie 5.5 er det jo ikke sikkert at det

I sådanne situationer kan det være en god ide at teste det i Mozilla
(http://mozilla.org) eller i Netscape 6. De har begge en JavaScript-konsol,
der fortæller, om man har fejl i koden. Den kan fås frem ved at klikke på
følgende i menubjælken:

Tasks -> Tools -> JavaScript Console

Jeg kan iøvrigt afsløre, at din kode ikke gav nogen fejl i Netscape 6 til
Linux.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-08-01 20:29

"Erik Kjær-Larsen" wrote:

> Er der nogen der gider surfe forbi og teste det.

Virker perfekt i Netscape4.7 til windows, Opera spiser også din side
uden problemer.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 29-08-01 22:01

Jeg vil nu mene at man som webdesigner bør have så mange forskellige
browsere installeret som muligt at tjekke i. Desværre kan man ikke
umiddelbart have flere versioner af IE installeret på samme maskine, men
der er intet i vejen for at installere f.eks. Netscape 4.7x, Netscape
6.1 (ell. Mozilla), Opera 5.1x og WebTV-simulator ved siden af din IE.

Jeg får nogle Warnings i min Mozilla 0.93 (Redeclaration of var faktor,
line 46, 50, 54, 58). Du bruger tilsyneladende "var" foran faktor flere
steder i dit script (?). Men det er kun warnings i JavaScript-konsolen,
og ikke noget der forhindrer dit script i at køre (i Mozilla i hvert fald).

Stig.

Fra : Caspar Due

Dato : 30-08-01 15:36

Hejsa stig,

> [...]
> der er intet i vejen for at installere f.eks. Netscape 4.7x, Netscape
> 6.1 (ell. Mozilla), Opera 5.1x og WebTV-simulator ved siden af din IE.

Man kan faktisk godt have to versioner af IE liggende på sin maskine.
Dengang v5 kom ud kørte jeg både med 4 og 5.

Iøvrigt er det værste næsten at man også burde teste sine sider på MAC, -
lidt svært når man ikke har en ;)

-
Hilsen Caspar (ex. rsk)

Fra : J.C. Voss

Dato : 30-08-01 15:38

Caspar Due <spam@caspar.dk> wrote:

> Iøvrigt er det værste næsten at man også burde teste sine sider på MAC, -
> lidt svært når man ikke har en ;)

Men hvis man spørger pænt i ris+ros gruppen så skal jeg nok gøre det (-:

--
Jonas @ 11°, 56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Caspar Due

Dato : 30-08-01 15:41

Hejsa,

MAC, -

> Men hvis man spørger pænt i ris+ros gruppen så skal jeg nok gøre det (-:

Ja, det har jeg set.... nice service ;)

-
Caspar

Fra : Erik Kjær-Larsen

Dato : 30-08-01 15:58

On Thu, 30 Aug 2001 16:38:00 +0200, jcSPAM@BLOCKvoss.tf (J.C. Voss)
wrote:

>Men hvis man spørger pænt i ris+ros gruppen så skal jeg nok gøre det (-:

Kan det være, at jeg kan få dig til det, selvom det nu ikke er i
ris+ros gruppen. Nu er jeg jo startet i denne gruppe og fået mange
gode svar, så det vil da vist være lidt overkill, at skrive igen i en
anden gruppe

I har naturligvis ret. Man bør have mere end en browser installeret og
på den måde tjekke det. Men tak for hjælpen til dem der allerede har
været så venlige at tjekke

Her er URLen lige igen til J.C.Voss hvis du ikke havde set den:

Fra : J.C. Voss

Dato : 31-08-01 00:09

Erik Kjær-Larsen <eriktina@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ris+ros gruppen. Nu er jeg jo startet i denne gruppe og fået mange
> gode svar, så det vil da vist være lidt overkill, at skrive igen i en

OK, lad gå for denne gang, men hvis du spørger igen bliver du optaget
som nyt medlem i min killfile (o;

> I har naturligvis ret. Man bør have mere end en browser installeret og
> på den måde tjekke det. Men tak for hjælpen til dem der allerede har
> været så venlige at tjekke

Ja, vi er herreflinke her i dk.edb.internet.webdesign.* - gruppen.

> Her er URLen lige igen til J.C.Voss hvis du ikke havde set den:
> http://www.lidtfedt.dk/morgenmad.shtml

OK. Jeg sammensatte mig en sund og nærende morgenmad, men undredes over,
at alle kcal-felterne ændrede sig, når jeg valgte noget yderligere nede
af listen. F.eks. valgte jeg et stykke banan i den første afdeling, så
viste den 98 kcal i alle felter nedefter. Når jeg så valgte yderligere 1
skive grovfranskbrød, så ændrede det sig i alle facitfelterne [eller
hvad man nu skal kalde dem]. Hvis det er meningen, så er virker din side
fint, hvis ikke skal du nok lige løbe den over igen. [Hvis jeg tænker
nærmmere over det kan jeg se det er meningen da der står 'kcal ialt', så
ingen is på koen der.]

Jeg har lagt nogle screendumps her:
<http://verture.subnet.dk/dumps/InternetExplore5_1.mov>
<http://verture.subnet.dk/dumps/InternetExplorer51.jpg>
<http://verture.subnet.dk/dumps/InternetExplorer52.jpg>
<http://verture.subnet.dk/dumps/InternetExplorer53.jpg>
<http://verture.subnet.dk/dumps/Opera5.0PPC.jpg>
<http://verture.subnet.dk/dumps/NN4.77.jpg>

Den der hedder .mov til sidst kræver vist QuickTime, der er en lille
film af hvordan din side fungerer i IE5@mac [mest lavet fordi jeg kunne
(-:].

Herfra ser det altså ud til at fungere fint på mac, i hvert fald på de
tre testede browsere.