re: ørred ved christiansborg
Fra : Konstantin \"Skipper~

Dato : 25-08-01 14:43

Sjovt du nævner det...når jeg venter på natbussen ved stormgade, ser jeg
ofte 3-4 fisk i ørredstørrelse (50-60 cm) svømme dovent rund i overfladen.
Jeg har undret mig over hvilken art det er. Det ser ud som om fiskene har
tre sæt
små runde finner ned langs ryggen. Så det er altså ikke helt løgn...

konstantin

Hej alle der ikke er på ferie!

Til orientering, så jeg i går eftermiddag en pæn ørred på ca. et kilos
penge. Stedet var i kanalen lige overfor Christiansborg ved
busstoppestedet (10, 550s, 650s m.fl.).
Den svømmede langsomt rundt i overfladen ca. 3 meter fra mig, så jeg
er ret sikker på at jeg så rigtigt.
Men....må man egentlig fiske der, og var det bare en tilfældighed at
ørreden var der?

Nogen der ved det

Fra : Jens B.

Dato : 27-08-01 08:59

"Konstantin "Skipperkongen" Kefaloukos" <skipperkongen@get2net.dk> wrote in
message news:aXNh7.55$ec3.2234@news.get2net.dk...
> [...]
> er ret sikker på at jeg så rigtigt.
> Men....må man egentlig fiske der, og var det bare en tilfældighed at

Har set en havørred (min. 4-5 kg) svømme dovent rundt i overfladen ud for
P&T ved den gamle dok på B&W-grunden, så der er tilsyneladende havørred i
havnen. Der fanges vist også jævligt havørred ved slusen i bunden af havnen.

--
-Jens B.
www.bruun.com

"Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter
Aalbæk Jensen

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 27-08-01 17:43

"Jens B." <*fjernmig*jens@*fjernmig*bruun.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> P&T ved den gamle dok på B&W-grunden, så der er tilsyneladende havørred i
> havnen. Der fanges vist også jævligt havørred ved slusen i bunden af

Hvor ligger B&W grunden og hvor er denne sluse?

Efter mange års "fiskedød" er jeg ved at tage handsken op igen. For nylig
fiskede jeg i Skjern å, og nu vil jeg sammen med min bror ugentligt fiske i
københavnsområdet, helst efter havørred, torsk og fladfisk. Ørrederne står
øverst på listen, da det dem jeg er flasket op med på bornholm. Jeg har hørt
at et område ved sjællandsbroen også skulle være godt - ved du hvor det er?

Fra : Jens B.

Dato : 27-08-01 17:58

"David A. D. Konrad" <konrad@dadk.dk> wrote in message

> havnen.
>
> Hvor ligger B&W grunden og hvor er denne sluse?

B&W-grunden ligger lige over for Amalienborg på Holmen-siden. Slusen ligger
helt inde i bunden af havnen, dvs. inde ved Sjællandsbroen. Lige før
Sjællandsbroen (set fra nordsiden) kan du fiske fra en fodgængerbro over
havneløbet.

> [...]
hørt
> at et område ved sjællandsbroen også skulle være godt - ved du hvor det

Se ovenfor. Jeg vil dog foreslå, at du i stedet bevæger dig ud på
motorvejsbroen længere ude (bare rolig, der er en cykelsti) og går ned på
øen midt på broen. Derfra kan du fiske i sejlrenderne på begge sider af øen
(store chancer for hornfisk i sæsonen). Du kan evt. også bevæge dig over på
Amagersiden og fiske fra bredden af Kalveboderne. Bevæg dig udad, altså ud
mod Køge Bugt. Du har størst chance for gevinst, hvis du fisker tiiiidlig
morgen eller seeen aften. Husk lige at fortælle, hvis du har heldet med dig.
Knæk og bræk.