Begynder sprg i Delphi.
Fra : Texas

Dato : 25-08-01 13:15

Jeg sidder her med et lille problem. Jeg vil gerne
lave to panel'er. Et som representere den venstre museknap
og et som representere den højre museknap. Når jeg så
trykker på en af museknapperne skal det panel som høre
til den pågældende knap skifte farve. Jeg har prøvet en
hel del forsøg hvor af dette er det ene, men som ikke virker.
Er der nogle som kan hjælpe.

IF mbLeft = True then pnlLMB.Color := clskyBlue;

Fra : Thomsen

Dato : 26-08-01 14:58

Hej,

Den er ikke så nem igen. Det kræver nemlig, at musen står over et bestemt
komponent (fx et af dine panels), og du kan så bruge dette kompoents
OnMousedown event til at sætte farven (brug koden du
selv har skrevet i posten).

Alternativt kan du sætte en såkaldt MouseHook. Den ligger hele tiden og
"lytter" på musen, og når så der sker noget med musen (den flytter sig eller
en knap aktiveres).
Det kræver dog en del programmering, og i stedet kan du bruge dette
komponent, der virker som en Mouse Hook:
http://www.torry.net/vcl/system/mouse/fngb2302.exe

-Thomsen