Køler til Athlon 1.4MHz
Fra : Danni Finne

Dato : 25-08-01 08:05

Jeg har lige købt et nyt mobo+cpu og købte dertil en halvbillig køler, som
jeg i min omtågethed, troede kunne gøre arbejdet.

Men min cpu ligger desværre og kommer over de 60 grader uden systemet er på
arbejde og det syntes jeg ligesom jeg ville gøre noget ved ret hurtigt.

Så - Hvilken køler?

Taisol CGK760092 lyder jo meget god og er prisbillig (ca. 325,-)

Noise Control's Silverado ser jo bedre ud, men den er lidt for dyr syntes
jeg.

Har I nogle andre gode bud?

--
Danni

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 25-08-01 08:27

> Så - Hvilken køler?
>
> Taisol CGK760092 lyder jo meget god og er prisbillig (ca. 325,-)

Ja, og du får den lidt billigere end det hos www.studiedata.dk - så vidt jeg
husker.

> Noise Control's Silverado ser jo bedre ud, men den er lidt for dyr syntes
> jeg.

Rigtig god køler, men det har haft lidt problemer med kvaliteten på det
sidste, men ikke noget man ikke selv har kunnet rette op på.

> Har I nogle andre gode bud?

Volcano 6Cu til lidt over 200kr. check www.edbpriser.dk

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 25-08-01 09:49

On Sat, 25 Aug 2001 09:26:33 +0200, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@mailme.dk> wrote:

>Ja, og du får den lidt billigere end det hos www.studiedata.dk - så vidt jeg
>husker.

Men ifølge hjemmesiden kan den max klare 1333mhz
(selv om de skriver det lidt sjovt ' optil minimum 1,33 GHz ' ??)

<snip>

>Volcano 6Cu til lidt over 200kr. check www.edbpriser.dk

Eller en Zalman CNPS5000 Plus til ca. 450.- (www.studiodata.dk)
en dejlig stor køler der heller ikke larmer alt for meget!

Lasse Bodilsen <-> Sca@BodyCount.dk
A1260@50/BPPC@240/BVPPC/64mb/2gig/Os3.9
Tbird900/GeForceDDR/128mb/47gig/Win98se

Fra : Santa Xcaze

Dato : 25-08-01 10:21

Silent Saturn II
se www.edbpriser.dk

Fra : Buffy

Dato : 25-08-01 18:42

jeg har lige bestilt en Silent Saturn II til min Thunderbird 1.4 GHz. Venter
godt nok stadig på den, men jeg har læst lidt om den rundt omkring på
nettet... og det ser ud til at den skulle kunne klare mosten... den koster
også 325 kr. (PRCdata)

Fra : Henrik

Dato : 25-08-01 19:17

"Buffy" <Nice_Buffy@BuffyMail.Com> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt nok stadig på den, men jeg har læst lidt om den rundt omkring på
> nettet... og det ser ud til at den skulle kunne klare mosten... den koster

Jeg har også lige købt en T-bird 1.4, og jeg modtog delene igår. Jeg bruger
en Silent Saturn II som den eneste køling, og indtil videre klarer den det
helt fint. Men jeg har kun haft den til at køre i et par timer.

Henrik

Fra : Danni Finne

Dato : 26-08-01 10:09

> [...]
> en Silent Saturn II som den eneste køling, og indtil videre klarer den det
> helt fint. Men jeg har kun haft den til at køre i et par timer.

Kører det stadig fint?

Jeg har også bestilt en Saturn, så jeg håber du svarer ja :)

--
Danni

Fra : Henrik

Dato : 26-08-01 18:30

> bruger
>
> Kører det stadig fint?
>
> Jeg har også bestilt en Saturn, så jeg håber du svarer ja :)

ja da, den kører perfekt. Nu har den kørt i 4 timer i eftermiddag.

Jeg har prøvet at gå ind i cmos'en under et punkt, som hedder "pc health".
Der kan jeg aflæse cpu temperatur og hastighed på køleren.

Cpu'en er 47 grader og køleren kører med 3000 omdrejninger/min. Jeg ved ikke
hvor varm den må blive, men jeg tror ikke der er nogle problemer, når
køleren kører så langsomt .. den kan gå fra 2900-4000

Mit kabinet står åben og den laver heller ikke så meget, så måske vil
tempereturen stige lidt .. eller kølere gå op i hastighed

Henrik

Fra : Danni Finne

Dato : 26-08-01 19:36

> Jeg har prøvet at gå ind i cmos'en under et punkt, som hedder "pc health".
> Der kan jeg aflæse cpu temperatur og hastighed på køleren.

Hvorfor ikke aflæse fra et program i windows?

> [...]
> hvor varm den må blive, men jeg tror ikke der er nogle problemer, når
> køleren kører så langsomt .. den kan gå fra 2900-4000

ikke over 4000? min egen kører 4655 ligenu... cpu er 64 grader :/ Lukket
kabinet.

> Mit kabinet står åben og den laver heller ikke så meget, så måske vil
> tempereturen stige lidt .. eller kølere gå op i hastighed

Hvad hvis du lukker kabinettet og stresser systemet lidt? 2-3 divx'er og et
enkelt spil?

--
Danni

Fra : Henrik

Dato : 26-08-01 23:56

> Hvorfor ikke aflæse fra et program i windows?

Jeg har ikke sådan et program.

> ikke
>
> ikke over 4000? min egen kører 4655 ligenu... cpu er 64 grader :/ Lukket
> kabinet.

Der er en anmeldelse af køleren her:

http://www.tweakup.dk/guider/koelerguide/koelere/silentsaturn2.htm

Der står at den kører mellem 2900 og 4000

47 grader er nok for lavt. Jeg har læst et sted at mit motherboard (epox)
viser en 20% for lav temp .. så bliver det 56-57 grader.

Men den kører i hvert fald bundstabilt.

> Hvad hvis du lukker kabinettet og stresser systemet lidt? 2-3 divx'er og
et
> enkelt spil?

Hvad er en divx ... en film ?

Jeg har prøvet at afspille noget af en mpeg film på tv-out. Det gik sådan
set udmærket .. men kvaliteten var nu ikke særlig god. Jeg håber dvd'er har
en bedre kvalitet.

Henrik

Fra : Danni Finne

Dato : 27-08-01 18:28

> Jeg har ikke sådan et program.

Men det kunne du få :)

> Hvad er en divx ... en film ?

Ja...

Fra : Lyngsø

Dato : 27-08-01 09:57

"Henrik" <henrikolesen@wanadoo.dk> wrote in message
<SNIPPET>
> Mit kabinet står åben og den laver heller ikke så meget, så måske vil
> tempereturen stige lidt .. eller kølere gå op i hastighed
>
> Henrik

En generel fejltagelse, er at påstå at temperaturen stiger når kabinettet
lukkes (vel-og-mærke hvis man har et kvalitetskabinet med en god PSU
blæser). Kort fotalt opstår der mere sug i kabinettet - og så falder
temperaturen (og her kunne jeg så komme med en længere udledning af
konvektionstab, men det gider jeg ikke )

Caz

Fra : Danni Finne

Dato : 27-08-01 18:30

> En generel fejltagelse, er at påstå at temperaturen stiger når kabinettet
> lukkes (vel-og-mærke hvis man har et kvalitetskabinet med en god PSU

Well... Hos mig stiger temp'en ~5 grader... Jeg har et Aopen kabinet (kan
ikke huske hvad der hedder), med den dertilhørende PSU.

Og jeg har lige renset PSU'en for støv og diverse...

--
Danni

Fra : Henrik

Dato : 28-08-01 23:08

> Well... Hos mig stiger temp'en ~5 grader... Jeg har et Aopen kabinet (kan
> ikke huske hvad der hedder), med den dertilhørende PSU.

Temp steg også 5 grader hos mig, da jeg lukkede kabinettet.

Jeg har et chieftec kabinet.

Henrik

Fra : Buffy

Dato : 30-08-01 14:45

har du nogen køler i selve kabinettet? (har også et cheiftec kabinet, med 3
kølere i. Venter stadig på min cpu og bundkort, så jeg har ikke kunne prøve
det)

ps. sorry henrik, kom til at sende beskeden til dig som email.... uheld