mdb og mdf filer
Fra : Michael Petersen

Dato : 25-08-01 07:46

Hvilken program skal man bruge til at åbne mdf og mdb filer med?

--
Med venlig hilsen/Best regards
Michael Petersen

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 25-08-01 09:13

On Sat, 25 Aug 2001 08:46:11 +0200, "Michael Petersen"
<michael@hifiimport.dk> wrote:

>Hvilken program skal man bruge til at åbne mdf og mdb filer med?

Mdb filer kan åbnes med Microsoft Access, den anden ved jeg ikke.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen
Der har en lejlighed til salg !
http://www.husavisen.dk/boligemne.asp?sag=22615&mgl=3127

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-08-01 11:25

Jeg har prøvet, men den kan ikke, det er (til) en SQL database.

Fra : Tue Hellstern

Dato : 25-08-01 12:40

Hej
> Jeg har prøvet, men den kan ikke, det er (til) en SQL database.

Hvilken version af Access prøver du at åbne .mdb filen med?

Hilsen
Tue Hellstern

Fra : Michael Petersen

Dato : 26-08-01 11:11

Jeg har prøvet at åbne/importer den med Access 2000.

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-08-01 05:25

Michael Petersen wrote:

> Hvilken program skal man bruge til at åbne mdf og mdb filer med?

> [...]

Hej.
Det har IKKE noget med access at gøre.
..mdb er default extension for database fil(er) for M$ SQLServer.
..mdf er default for transaction log filer.

Du skal have fat i en kørende server.

Se Q224071 for yderligere info.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen

Fra : Michael Petersen

Dato : 26-08-01 08:52

Hvordan finder jeg Q224071 og hvad er det?

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-08-01 09:36

Hej.

Soory, jeg har nok været lidt træt i morges.

"Michael Petersen" <michael@hifiimport.dk> wrote in message
> Hvordan finder jeg Q224071 og hvad er det?

[klip]

rettelse: Default er .mdf

rettelse: Default er .ldf

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q224/0/71.ASP

Det er korrekt, som andre har skrevet, at .mdb er default for Access.

Hvor har du filerne fra?

--
Med venlig hilsen/Best Regards
Stig Johansen - stig@w3data.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 26-08-01 11:13

Hej

Jeg har adgang til den server hvor min(e) *.mdb filer ligger, jeg bruger
MSSQL til at hente filerne med.