Speciel Samba logon?
Fra : Snuseren

Dato : 25-08-01 06:49

Hej!

Jeg har et lille problem med mit Samba logon.
Vi er flere forskellige grupper som skal logge på Samba
fra vores Win98 maskiner. Af praktiske grunde er par-
titionerne delt op, og "home" delt ud på home1 og
home2.

Jeg har lavet et share som flg:
[min mappe]
comment = privat mappe
path = /home2/%U
valid users = %U
public = no
writable = yes
printable = no

Windows maskinerne er mounted til dette, så brugerne på
home2 lander i deres eget homedir ved logon.

Mit problem er, at der nu også er brugere på home1.

Hvis jeg laver et ekstra share med henvisning til home1,
er der problemer ved mountningen for brugerne på home2,
som her skal vælge om maskinen skal logge på næste gang,
og det holder ikke!

Kan jeg lave en omskrivning af ovenstående share, således at
brugere fra både home1 og home2 kan logge på?

Jeg ved godt jeg kan flytte alle brugere til home2, men der må være
en anden løsning.

Venlig hilsen Jan Jensen