Tager du dig af dem som ikke kan klare sig~
Fra : Ole Madsen

Dato : 24-08-01 23:02

Jesus er en frelser og en læge, det er hele evangeliet, men det er ikke en
tro, som de fleste tror det, det er et liv, at Jesus kom for at frelse og
læge, burde være en åbenbaring for alle, så alle i menighederne ville være
helbredte, fordi at der var hyrder til at tage sig af dem som ikke selv
kunne klare sig.

Isaiah 59
14 Retten trænges tilbage, Retfærd står i det fjerne, thi Sandhed snubler på
Gaden, Ærlighed har ingen Gænge;
15 Sandhedens Plads står tom, og skyr man det onde, flås man. Og HERREN så
til med Harme, fordi der ikke var Ret;
16 ¶ han så, at der ingen var, og det undrede ham, at ingen greb ind. Da kom
hans Arm ham til Hjælp, hans Retfærd, den stod ham bi;
17 han tog Retfærds Brynje på, satte Frelsens Hjelm på sit Hoved, tog
Hævnens Kjortel på og hylled sig i Nidkærheds Kappe.
18 Han gengælder efter Fortjeneste, Vrede mod Uvenner, Gengæld mod Fjender,
mod fjerne Strande gør han Gengæld,
19 så Herrens Navn frygtes i Vest, hans Herlighed, hvor Sol står op. Thi han
kommer som en indestængt Flom, der drives af Herrens Ånde.

Isaiah 61
1 ¶ Den Herre Herrens Ånd er over mig, fordi han salvede mig; han sendte mig
med Glædesbud til ydmyge, med Lægedom for sønderbrudte Hjerter, for at
udråbe Frihed for Fanger og Udgang for dem, som er bundet,

Gud er god, og han vil læge

Ole

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 25-08-01 08:02

d. 25/08/01 0:02 skrev Ole Madsen på olem@post6.tele.dk i artiklen
3b86d8a1$0$342$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jesus er en frelser og en læge, det er hele evangeliet,

Det er meget uenig i. Jesus er ganske vist frelser, men han er ikke læge.
Han er snarere konge for alle vi kristne, idet han jo købte os med sit
jordiske liv, da han blev korsfæstet. Der foreligger altså en aftale med Gud
om, at Jesus får alle mennesker, han vil have, som sin ejendom, han kan gøre
med, hvad han vil. Jesus har så en holdning om, at han vil tage ansvaret for
alle mennesker, der ønsker det - og kun dem.

Hele evangeliet bygger på, at Jesus tager ansvaret for sit folk jvf.
ovenstående og sørger for, de har det godt, uanset hvad de har gjort
tidligere.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 25-08-01 08:12

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> d. 25/08/01 0:02 skrev Ole Madsen på olem@post6.tele.dk i artiklen
> 3b86d8a1$0$342$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Det er meget uenig i. Jesus er ganske vist frelser, men han er ikke
læge.

Hmm, Han siger ellers om sig selv at Han er den læge de syge har brugt
for.. at Han mente "de ufrelste" i sit billede på lægen i Mark 2,17 /
Luk 5,31 ændrer ikke dette.

> Han er snarere konge for alle vi kristne, idet han jo købte os med sit
> jordiske liv, da han blev korsfæstet. Der foreligger altså en aftale
med Gud

Ja, Han er konge, men Han er også hovedet for sit legeme, som er os!

> [...]
> med, hvad han vil. Jesus har så en holdning om, at han vil tage
ansvaret for
> alle mennesker, der ønsker det - og kun dem.

Hvor tager Jesus ansvaret for os?

> Hele evangeliet bygger på, at Jesus tager ansvaret for sit folk jvf.
> ovenstående og sørger for, de har det godt, uanset hvad de har gjort
> tidligere.

Det er muligt at vi er enige, men dit billede om ansvar er jeg nu ikke
sikker på at jeg forstår.. kan du ikke skære det ud i pap?

--
M.v.h. Niels
Jeg vil velsigne dem, der velsigner dig, og den, der forbander dig, vil

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 25-08-01 16:39

d. 25/08/01 9:12 skrev Rengøringsassistenten på niels.stegWHO@get2net.dk i
artiklen 8MIh7.12791$3q.447388@news010.worldonline.dk:

> Det er muligt at vi er enige, men dit billede om ansvar er jeg nu ikke
> sikker på at jeg forstår.. kan du ikke skære det ud i pap?

Jeg er heller ikke selv sikker på, om jeg forstår det.

I det hele taget har jeg efterhånden meget svært ved at forstå, hvordan
forbindelsen egentlig er mellem Jesu korsfæstelse og vores frelse. Hvis
Jesus har løskøbt os, er spørgsmålene naturligvis, hvem han har købt os af,
og om det ikke indebærer, vi er Jesu ejendom. For mig er det logisk, at han
må have ansvaret for det, han har købt og ikke leveret tilbage til sælgeren.

Samtidig er der vel ingen tvivl om, at vi har forventning om nogle fordele
ved frelsen, som er antydet i Johannes' Åbenbaring, og igen logisk set må
det være Jesus, som giver de frelste sådanne fordele, f.eks. evigt liv uden
nød.

Der står ganske vist også i Bibelen, man bliver frelst blot ved at tro på
Jesus, men samtidig står der, at dæmonerne tror - og skælver.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 25-08-01 17:31

> I det hele taget har jeg efterhånden meget svært ved at forstå,
hvordan
> forbindelsen egentlig er mellem Jesu korsfæstelse og vores frelse.
Hvis

Dem er ellers simpel nok.. Syndens løn er døden, og Jesus tog den straf
på sig for os.

> [...]
at han
> må have ansvaret for det, han har købt og ikke leveret tilbage til

Faktisk et argument jeg kan acceptere selv om jeg nok ikke har tænkt i
de baner

Men samtidig med at vi er noget Jesus kar købt, bestemmer vi selv om vi
vil købes eller ej.

> [...]
> ved frelsen, som er antydet i Johannes' Åbenbaring, og igen logisk set

> det være Jesus, som giver de frelste sådanne fordele, f.eks. evigt liv

Største fordel ved frelsen - er at være sammen med Jesus idet - vi -
som - frelste - allerede er overgået fra døden (som Jesus tog) til
livet (som Jesus vandt).

> Der står ganske vist også i Bibelen, man bliver frelst blot ved at tro

> Jesus, men samtidig står der, at dæmonerne tror - og skælver.

Dæmonerne valgte engang forkert side!

Niels

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 26-08-01 06:47

d. 25/08/01 18:30 skrev Rengøringsassistenten på niels.stegWHO@get2net.dk i
artiklen %nTh7.22548$Ay1.521248@news000.worldonline.dk:

> [...]
> hvordan
> Hvis
>
> Dem er ellers simpel nok.. Syndens løn er døden, og Jesus tog den straf

Normalt er løn noget, man får udbetalt af en eller anden, og hvem er det i
denne sammenhæng? Normalt slipper de skyldige heller ikke for straf, blot
fordi vedkommende får en stedfortræder til at tage straffen. Mange har
forsøgt, men jeg tvivler ærlig talt på, en forbryder får eftergivet sin
fængselsstraf ved at få en anden til at tage fængselsstraffen i stedet.
Endnu mere problematisk er det, at én person kan tage straffen for alle
andre mennesker, herunder mennesker som først bliver født mange år senere.

> Men samtidig med at vi er noget Jesus kar købt, bestemmer vi selv om vi
> vil købes eller ej.

Det skyldes vel en bestemmelse i den købsaftale, Jesus har indgået.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 26-08-01 08:09

> Det skyldes vel en bestemmelse i den købsaftale, Jesus har indgået.

Jeps

Fra : Willy Brochs

Dato : 26-08-01 01:43

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i melding
news:B7AD8DA3.2CA32%> Der står ganske vist også i Bibelen, man bliver frelst
blot ved at tro på
> Jesus, men samtidig står der, at dæmonerne tror - og skælver.
>
> Med venlig hilsen
>
> Børge Rahbech Jensen

Her sikter du til Jak 2:19 vil jeg tro: D"u tror at Gud er én. Du gjør vel!
Også de onde ånder tror det - og skjelver."
Hva slagr tro er det Jakob taler om der? Jo, det er den tro som djevelen og
hans engler har. Kan det kalles for tro, slik Bibelen definerer tro? Nei!
Djevelen tror at Gud er Gud, og at Jesus er Jesus. Men vil han ønske å ha
samfunn med Faderen og Sønnen? Nei! Så, altså, her må vi være klar over at
Jakob ikke taler om en bibelsk tro.
Den troen Paulus taler om, som er nok til frelse, er en tro som inneholder
tillit til at mine synder kan bli forlatt om jeg ønsker det. Satan har ingen
ønsker om å få sine synder forlatt.
Derfor: Tro bygget på tillit til at mine synder er forlatt ved Jesus offer,
er en frelsende tro, og den alene er nok for deg og meg til å bli frelst.
Willy

Fra : Willy Brochs

Dato : 26-08-01 07:48

> [...]
> forbindelsen egentlig er mellem Jesu korsfæstelse og vores frelse. Hvis
> Jesus har løskøbt os, er spørgsmålene naturligvis, hvem han har købt os

Jesus kjøpte oss fri fra Loven og fra syndens herredømme.
Willy

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 26-08-01 14:49

d. 26/08/01 8:47 skrev Willy Brochs på wbrochs@online.no i artiklen
cX0i7.1537$1T5.18337@news1.oke.nextra.no:

> Jesus kjøpte oss fri fra Loven og fra syndens herredømme.

Hvem er synden da?

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Willy Brochs

Dato : 31-08-01 23:19

> d. 26/08/01 8:47 skrev Willy Brochs på wbrochs@online.no i artiklen
> cX0i7.1537$1T5.18337@news1.oke.nextra.no:

> Hvem er synden da?
>
> Med venlig hilsen
>
> Børge Rahbech Jensen

Det er et godt spørsmål å stille: HVEM er synden. Satan er syndens
opphavsmann, så da er det vel ikke feil å si at Satan er selve synden
Willy

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-08-01 10:40

Borge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hele evangeliet bygger på, at Jesus tager ansvaret for sit folk jvf.
> ovenstående og sørger for, de har det godt, uanset hvad de har gjort

Er det ikke det samme som at Jesus er frelser?

Ole