Anden standard søgemaskine til Explorer 5,~
Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 24-08-01 23:15

Hejsa alle

Når man forsøger at få fat i en side der er nede eller som ikke findes, så
går IE hen og søger på msn efter resultater. Kan man disable dette, eller få
IE til at søge på Google i stedet?

--
/Kasper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-08-01 00:41

Sat, 25 Aug 2001 00:15:21 +0200, skrev "Kasper Kyndsberg"
<kasper@kyndsberg.sletmig.dk>:

>Når man forsøger at få fat i en side der er nede eller som ikke findes, så
>går IE hen og søger på msn efter resultater. Kan man disable dette, eller få
>IE til at søge på Google i stedet?

Funktioner => Internetindstillinger => Avanceret => Søg fra
adresselinjen => Sæt mærke ved »Søg ikke fra adresselinjen«

Jeg ved ikke om du kan få den til søge med en anden søgemaskine,
men jeg kan da anbefale at installere Googles Toolbar.

http://toolbar.google.com/

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 25-08-01 01:49

> Funktioner => Internetindstillinger => Avanceret => Søg fra
> adresselinjen => Sæt mærke ved »Søg ikke fra adresselinjen«

Tak for det. Lige hvad jeg ledte efter.

> Jeg ved ikke om du kan få den til søge med en anden søgemaskine,
> men jeg kan da anbefale at installere Googles Toolbar
>
> http://toolbar.google.com/

Og ja, toolbaren er ganske udemærket. Har tit haft kig på den, men har nu
installeret den :)

--
/Kasper

Fra : J.C. Voss

Dato : 25-08-01 00:52

Kasper Kyndsberg <kasper@kyndsberg.sletmig.dk> wrote:

> Når man forsøger at få fat i en side der er nede eller som ikke findes, så
> går IE hen og søger på msn efter resultater. Kan man disable dette, eller få
> IE til at søge på Google i stedet?

Har du tjekket her:
<http://www.google.com/options/defaults.html>

--
Jonas @ 11°, 56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 25-08-01 01:50

"J.C. Voss" <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> skrev i en meddelelse

> Har du tjekket her:
> <http://www.google.com/options/defaults.html>

Tak for linket. Har kun haft fat i en af dennes undersider (Vil jeg tro det
er)... meget spændende information.

--
/Kasper

Fra : Thore Øivind Snipsta~

Dato : 25-08-01 09:44

"Kasper Kyndsberg" <kasper@kyndsberg.sletmig.dk> skrev i melding
> [...]
> går IE hen og søger på msn efter resultater. Kan man disable dette, eller

Hei
Hvis man lager en registerfil med følgende innhold:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Search Page"="http://www.google.com"
"Search Bar"="http://www.google.com/ie"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL]
""="http://www.google.com/keyword/%s"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search]
"SearchAssistant"="http://www.google.com/ie"

og klikker på den så dukker Google opp når en trykker på søk i ie.
Hilsen Thore Øivind

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-08-01 10:23

"Thore Øivind Snipstad" <snipstad@tiscali.no> skrev i en meddelelse
> Hei
> Hvis man lager en registerfil med følgende innhold:
>
> REGEDIT4

Og gider man ikke dette så henter man den officelle regfil fra google på :
http://www.google.com/intl/da/google.reg

Indeholdende nøjagtig det samme som du skrev.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen