Mindste køler til Duron 700 mzh ???
Fra : ZUM

Dato : 24-08-01 18:02

Jeg har været så naiv at købe et AOPEN MicroATX desktop kabinet og et AOPEN MicroATX bundkort.... og tro at
det ville passe sammen.

Bundkortet når over i det hjørne hvor den eneste harddisk plads er.
Blæseren i psu'en afkøler powerkablet i stedet for cpu'en.
CD-ROM drevet sidder for lavt over memoryen.
CD-ROM drevet sidder for lavt over CPU-køleren.
....og stikket på mit grafikkort peger direkte ud i en kant, så jeg kan ikke en gang benytte det med åbent
kabinet.

Jeg skal altså:
Finde noget memory der er 7mm lavere end den jeg har.
Droppe floppydrevet.
Bore huller i mit spritnye kabinet, for at kunne fastmontere harddisken på floppypladsen.
Finde et lavere grafikkort.
Save/banke/bukke 3 nye bagplader nede i mit metalværksted.
Finde en helt ufattelig lav CPU-køler.

Hvem kan hjælpe med det sidste problem?
Jeg skal bruge en køler der er laaaaav.
Der er 3,4 cm fra soklen til cd-rom drevet, så cpu + køler skal altså være lavere end dette tilsammen.
Kan det lade sig gøre?

CPU'en vil IKKE blive overclocket (i dette kabinet).

mvh Jan

Fra : jørgen

Dato : 24-08-01 20:00

mon ikke du vil blive mere tilpas på længre sigt
ved at bide i det sure æble og købe et andet kabinet

Fra : ZUM

Dato : 24-08-01 23:25

Nope!
Muligvis et andet bundkort, men.....

Fra : Klaus Bech Jensen

Dato : 25-08-01 12:44

On Fri, 24 Aug 2001 19:02:03 +0200, ZUM <zum@mail.flashmail.com>
wrote:

> [...]
>Kan det lade sig gøre?
>
>CPU'en vil IKKE blive overclocket (i dette kabinet).

Skift kabinet! Hvis du ikke vil have den slags latterlige
pladsproblemer, så køb et kabinet af en ordentlig størrelse i stedet
for en sardindåse.

__
Klaus Bech Jensen

Nospam@Dawk-s.Net

Alle generaliseringer er falske!

Fra : ZUM

Dato : 26-08-01 20:47

On Sat, 25 Aug 2001 13:44:10 +0200, Klaus Bech Jensen <nospam@dawk-s.net> wrote:

>Skift kabinet! Hvis du ikke vil have den slags latterlige
>pladsproblemer, så køb et kabinet af en ordentlig størrelse i stedet
> [...]

Hvis jeg havde plads til et 19" rack havde jeg jo nok købt det, ikke?
Jeg efterspurgte en lav cpu-køler. Ikke en større lejlighed til at stille pc'ere i.
Kender du ikke svaret, på det spørgsmål der er stillet, så lad være med at sende din ligegyldige mening.

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 26-08-01 21:03

On Sun, 26 Aug 2001 21:47:18 +0200, ZUM <zum@mail.flashmail.com>
wrote:

> [...]
>Kender du ikke svaret, på det spørgsmål der er stillet, så lad være med at sende din ligegyldige mening.

jeg kan evt. anbefale en Cooler master
http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-5g11b.html

eller en Titan af et mærke jeg ikke kan huske, men den kan købes ved
www.conta.dk

Det er en såkaldt lavprofil køler du søger, og dem er der mange af!

Lasse Bodilsen <-> Sca@BodyCount.dk
A1260@50/BPPC@240/BVPPC/64mb/2gig/Os3.9
Tbird900/GeForceDDR/128mb/47gig/WinXP

Fra : ZUM

Dato : 26-08-01 23:02

Ser rigtigt ud.
Tak for info.
mvh Jan

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 30-08-01 00:33

ZUM wrote:
> [...]
> Jeg skal bruge en køler der er laaaaav.
> Der er 3,4 cm fra soklen til cd-rom drevet, så cpu + køler skal altså være lavere end dette tilsammen.

istedet for at sætte blæseren på toppen af kølepladen, kunne du vel
sætte den på siden, så den blæser fra siden og ind mellem lamel ribberne.

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : ZUM

Dato : 31-08-01 00:03

On Thu, 30 Aug 2001 01:33:21 +0200, Mikkel Bundgaard <mikkel_b@post8.tele.dk> wrote:

>istedet for at sætte blæseren på toppen af kølepladen, kunne du vel
>sætte den på siden, så den blæser fra siden og ind mellem lamel ribberne.
>
>MVH Mikkel Bundgaard

Selve køleren må max være 3 cm høj.
Hvis jeg sætter den på siden, kan blæseren altså max. være 3 x 3 cm, dvs. omkring halvdelen af normalt.
Det virker nok ikke så godt.
mvh Jan