Overskrivning af URL'en i Browserens indta~
Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 24-08-01 09:01

Hej

Jeg vil høre om der er nogen der ved, hvordan man kan overskrive URL i den
tekstfelt i browseren, hvor man indtaster URL'en (fx http://www.dr.dk).

Jeg vil gerne have, at der står www.minHjemmeside.dk
hele tiden, selv når man blader rundt i mine HTML filer.

Jeg har en default side delt op i 3 frames, denne ligger altid fremme, hvor
så andre HTML sider sættes ind på. Hvis det er til noget hjælp for nogen.

På forhånd tak

Hilsen Leon

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-08-01 09:47

"Leon Friborg Jeppesen" <lfj@edbgruppen.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg har en default side delt op i 3 frames, denne ligger altid fremme,
> hvor så andre HTML sider sættes ind på. Hvis det er til noget hjælp for

Så skulle der vel ikke være noget problem? Fordelen/ulempen ved frames er
jo, at URL'en ikke ændres når den besøgende klikker rundt på dit site.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 24-08-01 14:03

> Så skulle der vel ikke være noget problem? Fordelen/ulempen ved frames er
> jo, at URL'en ikke ændres når den besøgende klikker rundt på dit site.

Jeg har nok manglet at skrive flere oplysninger på

For jeg vil gerne skjule den virkelige URL, jeg har den til at ligge på en
ekstern server, hvor man redirectes til den virkelige URL.

Problemet er, at hvis man skriver http:// foran den URL som skal vises, så
viser browseren den virkelig URL.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-08-01 14:31

> Jeg har nok manglet at skrive flere oplysninger på
>
> For jeg vil gerne skjule den virkelige URL, jeg har den til at ligge på
> en ekstern server, hvor man redirectes til den virkelige URL.

Er der mulighed for at lagre filer på den "rigtige" server (altså den med
den "rigtige" URL)? I så fald kan du lave et frameset som loader dit site
derfra.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 27-08-01 07:12

> [...]
> den "rigtige" URL)? I så fald kan du lave et frameset som loader dit site

Jeg fik at vide at min side ikke kan ligge på den server, som har den URL
der skal vises. Jeg da lige tjekke det, men hvis ikke, findes der så andre
muligheder?

Leon

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-08-01 11:12

> Jeg fik at vide at min side ikke kan ligge på den server, som har den
> URL der skal vises. Jeg da lige tjekke det, men hvis ikke, findes der
> så andre muligheder?

Nej, ikke mig bekendt. Det lyder som om du har købt et redirect-domæne, som
_kun_ kan forwarde besøgende til en anden adresse.

Prøv at spørg din udbyder. Nogle webhoteller kan faktisk tilbyde præcis det,
du efterspørger. Fx. Azero: http://a0.dk/?/produkter/domainlink/

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-08-01 12:43

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in

> Prøv at spørg din udbyder. Nogle webhoteller kan faktisk tilbyde præcis
> det, du efterspørger. Fx. Azero: http://a0.dk/?/produkter/domainlink/

Sorry. Jeg ser først nu, at a0 kun tilbyder at fastholde adressen, såfremt
der redirectes til et andet webhotel hos dem...

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 27-08-01 12:13

D. Mon, 27 Aug 2001 08:11:46 +0200 syntes "Leon Friborg Jeppesen"
<lfj@edbgruppen.dk> at dk.edb.internet.webdesign.html skulle vide at
> [...]

>der skal vises. Jeg da lige tjekke det, men hvis ikke, findes der så andre

Du kan jo få et meget lille webhotel, og så bare have startsiden med
framesettet liggende dér. Jeg har selv flere 100 KB hoteller hos a0.dk - de
koster under en 10'er pr. måned pr. stk.

Disse små hoteller burger jeg så til forside samt et par centrale
undersider (hvad der nu er plads til), og resten af siderne har jeg samlet
på et 100 MB webhotel hos netsite.dk.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.