Hvilke surround-højtalere+lydkort kan anb~
Fra : Henrik T. Poulsen

Dato : 23-08-01 20:34

Hej

Jeg skal bruge et lydkort+surroundhøjtalersæt hovedsageligt til DVD og musik
+ en lille smule spil. Hvad kan anbefales ?

Har kig på surroundhøjtalersættet "Altec Lansings ACS 500" og et lydkort "SB
Live 1024" - alternativt SB surround 5.1 kit (vist både lydkort og
højtalere).

Nogen kommentarer ? eller andre forslag ?

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 23-08-01 21:46

Jeg har SB Live 5.1 + DTT 3500. Det er noget der sparker røv i spil, mens
musikken er god uden at være prangende. Har ikke DVD.

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 23-08-01 21:50

> Jeg skal bruge et lydkort+surroundhøjtalersæt hovedsageligt til DVD og
musik
> + en lille smule spil. Hvad kan anbefales ?

Jeg ville købe Creative SoundWorks 5.1 2200 Digital + SB Live Player 5.1 til
kr 1519,- hos www.shg.dk

Har Logitech nu - kæft for noget elendigt skrammel!

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 23-08-01 22:14

I Privat Computer marts 2001, er der en lille test af højttalere. Anmelderen
er helt vild med Klipsch THX, og roser det ud over alle grænser, og han
ville til enhver tid gerne bytte med sit DTT 3500.
Vejledende pris (marts) 2.695,-
Distributør: Audiosale 2622 2605

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 23-08-01 22:31

"Flemming Nielsen" <fn@edb.dk> wrote in message
> [...]
> er helt vild med Klipsch THX, og roser det ud over alle grænser, og han
> ville til enhver tid gerne bytte med sit DTT 3500.

DET kan jeg kun tilslutte mig ...
Jeg købte selv det første sæt klipsch promedia 2.1 THX,
2 timer efter det var kommet til landet havde jeg hentet det .
Havde også været skreevet op til at få dem 4-5 måneder ...
Det er ikke bare gode højtalere ,de er suveræne ..du får ikke bedre...
Første højtalere til computere der har fået THX certificat..
http://www.klipsch.com
Dansk importør og forhandler http://www.audiosale.dk

Mvh.
Kenneth

Fra : Santa Xcaze

Dato : 24-08-01 12:18

Godt være det var det første, men ikke det eneste!!!
http://www.alteclansing.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=1
7794&prmenbr=9490&from=

Og de højtalere sparker røv!!!

Af lydkort ville jeg anbefale dig at se på enten terratec eller guillemot
.... De har nogle forskellige lydkort bl.a. Hercules/guillemot game theather
XP ... Har det hele :=)

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 24-08-01 13:16

> Af lydkort ville jeg anbefale dig at se på enten terratec eller guillemot
> ... De har nogle forskellige lydkort bl.a. Hercules/guillemot game
theather
> XP ... Har det hele :=)

Før du køber GTXP fra hercules /guilemot ,bør du nok kigge i hercules audio
forum ..
Jeg har selv haft det kort ,og det har nogle store problemer ..
og hercules kunne ikke være mere ligeglade ..
Især hvis du anskaffer 4-5 højtalere ,eller hvis regner med at bruge
microfon ,
garanterer jeg at du vil fortryde ...
Lad dig ikke blænde af den lille blå box ....nu er du advaret ..
Hercules er langt fra det firma det har været ,
og efter at guillemot har overtaget det ,fortjener det absolut ikke det gode
rygte det har ..

http://forum.hercules.com/index.php3?pg=forumpg&forumid=18&forumname=Hercule
s+Audio
Mvh.
Kenneth

Fra : Wizeguy

Dato : 24-08-01 15:43

"Kenneth Frederiksen" <ksf@co-NOSPAM-ol.dk> wrote in message

> [...]
> Hercules er langt fra det firma det har været ,
> og efter at guillemot har overtaget det ,fortjener det absolut ikke det

Jeg må desværre tilslutte mig dette indlæg 100% Jeg har selv haft et
Hercules Game Theater XP, og det kan ikke anbefales. Produktet i sig selv er
i absolut topklasse, men driverne er fyldt med fejl. Bl.a. er der hyppige
udflad i baghøjterne i spil, samt meget svingende EAX kvalitet. Efterhånden
blev jeg så træt af, at Hercules ikke opdaterede deres drivere, at skiftede
tilbage til Creative (SB Live! 5.1). Hvis man vil have et lydkort med
CirrusLogic CS4630 processor, er Videologic Sonicfury det absolut bedste
valg.
--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy

Fra : Santa Xcaze

Dato : 24-08-01 16:08

Hmmm jeg har nu ikke nogen problemer med det kort!

Men kan jo godt være i har ret ... Men jeg synes stadig at AL højtalere er
for fede!

Fra : Wizeguy

Dato : 24-08-01 18:35

"Santa Xcaze" <hm@hm.dk> wrote in message
> Hmmm jeg har nu ikke nogen problemer med det kort!
>
> Men kan jo godt være i har ret ... Men jeg synes stadig at AL højtalere er
> for fede!

Det er heller ikke altid og med al software Game Theater XP laver fejl. Men
prøv f.eks. at starte Clive Barker's Undying. Ligeså snart man forsøger at
åbne en dør eller loade en ny bane forsvinder næsten al lyd fra de bageste
højtalere. Der er også problemer med andre spil. I Diablo II er der et meget
overdrevet nærmest ekko-agtig rumklang. I en del andre spil er EAX
effekterne så svage, at man dårlig kan høre dem volumen helt i bund.

Er man ikke gamer er det selvfølglig ligemeget, men da kortet jo hedder
"Game Theater XP" skulle man da forvente at det virker med spil Det er
også mærkeligt at andre spil med den samme lydprocessor, f.eks. Videologic
Sonicfury (og Turtle Beach Santa Cruz) og Terratec SixPack 5.1, ikke har
disse problemer. Altså må det være Hercules der laver dårlige drivere.

Hvad angår højtalere, så ville jeg vent til de nye Klipsch Promedia 5.1
kommer til Danmark. Prisen bliver nok ca. 4000, men bedre højtalere til spil
og DVD fås næppe til den pris.

Fra : Wizeguy

Dato : 24-08-01 18:37

--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy
"Det er
> også mærkeligt at andre spil med den samme lydprocessor

...jeg mener naturligvis lydkort - ikke spil

Fra : Santa Xcaze

Dato : 24-08-01 19:16

Yeah det kan godt være du har ret!!!!

Har så bare ikke oplevet det endnu ;)

Hygge

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 24-08-01 03:52

Et lille tillæg til nedenstående: Det er ikke sorround.

Fra : Wizeguy

Dato : 23-08-01 21:59

"Henrik T. Poulsen" <henriktp@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Live 1024" - alternativt SB surround 5.1 kit (vist både lydkort og
> højtalere).
>
> Nogen kommentarer ? eller andre forslag ?

Da DVD- og musikafspilning har første prioritet og spil ikke er så vigtigt
vil jeg helt klart anbefale Videologic Sonicfury lydkort og Videologic
Digitheater PC højtalere til 2330,- hos http://www.computernetto.dk/. Køb
ikke Soundblaster Live! idet det snart afløses af et nyt kort fra Creative
kaldet Soundblaster Audigy.