Hvorfor kan jeg se andre computere, men ik~
Fra : madsen@madsen

Dato : 23-08-01 19:11

Hej.
Jeg har et lille problem med et netværk, bestående af 1 stk. server: NT 4.0,
1 maskine med win 95, 1 maskime med win 98 og 1 maskine med win 98 SE.
Mit problem består i at jeg har formateret den sidst nævnte maskine og fået
det hele til at køre fint. Jeg kan bare ikke pinge de andre maskiner, jeg
kan se dem under andre computere. Hvorfor kan jeg ikke pinge dem?.
Ping 127.0.0.1 virker fint.

Problemmet er ret ireterende, da jeg er nødt til at kunne pinge serveren,
for at få Navision Finansials til at køre.

Dernæst vil jeg gerne vide hvad DNS og gateway er? og hvor jeg eventuel kan
inhente oplysninger om netværksopsætning.

På forhånd tak
Carsten Madsen

Fra : Søren Vang

Dato : 24-08-01 12:56

Kører du TCP/IP på netværket?

-S

Fra : madsen@madsen

Dato : 25-08-01 08:41

Ja, jeg kører tcp/ip.
Jeg har prøvet at slette tcp/ip og genistallere den, men fejlen forbliver
den samme.
Maskinen logger fint på Serveren og kan se alle andre computere og hvad der
ligger på disse. Jeg kan hente fra dem og de kan hente fra denne, men jeg
kan bare ikke pinge nogen.

Carsten Madsen

Fra : Per Olsen

Dato : 25-08-01 14:31

Er du sikker på der ikke er en anden protokol installert feks netbeui ?
(Forklare hvorfor du kan se de andre maskienr).

Mvh. Per

Fra : madsen@madsen

Dato : 26-08-01 18:33

Kan jeg bare slettedisee?. Jeg mener at Navision Finansials skal bruge
netbeui for at kunne logge på databasen.
Jeg prøver nu alligevel at slette de andre protokoller.
Hvis jeg så ikke kan se de andre maskiner, så ved jeg hvor fejlen ligger.

Tak for hjælpen indtil nu
Carsten Madsen