Forkert barnelærdom!
Fra : Jan Hansen

Dato : 23-08-01 07:12

Her gik jeg og troede at bare man købte samme socket type på både
motherboard og processor så var den hellige grav velforvaret, men sådan er
det åbentbart ikke.

Er det rigtigt at man ikke kan sætte en AMD Athlon/thunderbird 1 GHz 200 MHz
processor i et ASUS A7V-E 200 MHZ bus motherboard?

De er jo begge Socket A!

Og hvis det er rigtigt, hvorfor ikke?

Mvh Jan Hansen

Fra : Jan Hansen

Dato : 23-08-01 11:08

Argh, tyrkfejl.

Det skulle selvfølgelig værge en 266 MHz cpu i en 200 MHz motherboard.

Sorry

Mvh Jan Hansen

Jan Hansen <jh@fa.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:G81h7.7$Nz1.626@news.get2net.dk...

Fra : Jakob M

Dato : 23-08-01 12:51

"Jan Hansen" <jh@fa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
MHz
> processor i et ASUS A7V-E 200 MHZ bus motherboard?

Ja og nej !. Officielt understøtter Asus A7V-E ikke 266 Mhz bus, derfor den
lavere pris. Så hvis du smider en Tbird 1000 C model i, vil den kun køre 750
Mhz (7,5x100). Men uofficielt burde det kunne lade sig gøre at hæve FSB til
133 Mhz eller højere. Abit KT7E kan i hvert tilfælde gøre det, og det er
samme chipset. Læs f.eks her :
http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/abit/kt7e/
"The KT133E, while it does not officially support 133MHz will sure as hell
do 133/266 FSB".

Find din manual frem og undersøg om det er muligt.

Mvh
Jakob

Fra : Jan Hansen

Dato : 23-08-01 13:11

Ok, så den vil kunne køre i den, men bare ikke med fuld power?

Jeg har den ikke, men ville købe den, indtil en sælger sagde at jeg ikke
kunne bruge en 266 cpu i den.

Jeg valgte så i stedet en ASUS A7A 266, og der kan den køre med fuld kraft.

Er der nogen der ved hvor meget man kan overclocke en TBird 1000 Mhz 266?

Mvh Jan Hansen

Jakob M <r49@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:K56h7.21643$Ay1.418634@news000.worldonline.dk...