/ Forside / Teknologi / Administrative / MS-Office / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Siderammer i Word ??
Fra : Erik Isager


Dato : 22-08-01 22:29

Hvis jeg vælger at sætte siderammer med motiver på hele arket rundt, kan jeg
ikke få det med i bunden af siden. Hvis jeg vælger afstand fra arkkant kan
jeg ikke sætte den højere end 24 pkt. og det er ca der printer slutter (HP
820 Cxi)
Hvordan klarer jeg den lille opgave ??

--
Med venlig hilsen
Erik Isager




 
 
emj (23-08-2001)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 23-08-01 14:18

Erik Isager skrev i <9m184e$rc8$2@sunsite.dk>:

>Hvis jeg vælger at sætte siderammer med motiver på hele arket rundt, kan jeg
>ikke få det med i bunden af siden.

Prøv Formater/rammer og skygger/sideramme/indstillinger.
Hvis du der vælger "målt fra" tekst, så kan det sikkert klare det.
Hilsen emj

Erik Isager (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Erik Isager


Dato : 23-08-01 18:48


"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:ah0aotk435t26f62vj0iulqfmkab7tch57@4ax.com...
> Erik Isager skrev i <9m184e$rc8$2@sunsite.dk>:
>
> >Hvis jeg vælger at sætte siderammer med motiver på hele arket rundt, kan
jeg
> >ikke få det med i bunden af siden.
>
> Prøv Formater/rammer og skygger/sideramme/indstillinger.
> Hvis du der vælger "målt fra" tekst, så kan det sikkert klare det.
> Hilsen emj

Det har jeg prøvet uden den ønskede virkning.
Rammen i bunden blev hvor den heletiden har været, hvorfor kan jeg heller
ikke rigtig forstå !!

Der var plads til 2-3 linjer mere og der var ingenting hverken bogstaver
eller linjeskift ???

--
Med venlig hilsen
Erik Isager




emj (23-08-2001)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 23-08-01 20:05

Erik Isager skrev i <9m3gtv$mdr$1@sunsite.dk>:

>Rammen i bunden blev hvor den heletiden har været, hvorfor kan jeg heller
>ikke rigtig forstå !!
>
>Der var plads til 2-3 linjer mere og der var ingenting hverken bogstaver
>eller linjeskift ???
Hvad har du sat din sideopsætning til?
Top?Bund?Højre?Venstre?
Mange farveprintere kan simpelthen ikke skrive så tæt ud til kanten
nederst på papiret og det kan være dit problem.
Hilsen emj

Kurt B. Andersen (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 24-08-01 21:16


"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:epkaotg1hre90mf09inb68l0jftq7tv0g0@4ax.com...
> Erik Isager skrev i <9m3gtv$mdr$1@sunsite.dk>:
>
> >Rammen i bunden blev hvor den heletiden har været, hvorfor kan jeg heller
> >ikke rigtig forstå !!
> >
> >Der var plads til 2-3 linjer mere og der var ingenting hverken bogstaver
> >eller linjeskift ???

Der findes faktisk også en rigtig løsning
Når du er i dialogboksen, hvor du har valgt din sideramme og grafik, så
trykker du på Indstillinger knappen til højre. I den næste dialogboks kan du
justere din sideramme fuldstændig som du har lyst. Alle 4 sider for sig, ved
at du justerer antal pkt og vælger Målt fra kanten af papiret.
Hvis problemet er for neden, så er det blot at give den nogle flere pkt i
afstand til Nederst.
3 pkt er ca. 1 mm.

Kurt



Erik Isager (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Erik Isager


Dato : 25-08-01 00:14

Alle 4 sider for sig, ved
> at du justerer antal pkt og vælger Målt fra kanten af papiret.
> Hvis problemet er for neden, så er det blot at give den nogle flere pkt i
> afstand til Nederst.
> 3 pkt er ca. 1 mm.
>
> Kurt
>
JA ! men jeg kan ikke vælge mere end 24 pkt, og det er åbenbart ikke nok
ved standart A4

det undre mig bare mere at den også gør det hvis jeg vælger afstand fra
tekst !
Løst : se andet indlæg samme tråd !!




emj (25-08-2001)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 25-08-01 02:10

Erik Isager skrev i <9m6n86$gor$1@sunsite.dk>:

>JA ! men jeg kan ikke vælge mere end 24 pkt, og det er åbenbart ikke nok
>ved standart A4
Det er derfor, du skal vælge "afstand til tekst" i stedet for "afstand
til kant".
Hilsen emj


Kurt B. Andersen (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 25-08-01 19:15


"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:2ludotsq4f9lrh41c1tgjslmdv46tn0hv5@4ax.com...
> Erik Isager skrev i <9m6n86$gor$1@sunsite.dk>:
>
> >JA ! men jeg kan ikke vælge mere end 24 pkt, og det er åbenbart ikke nok
> >ved standart A4
> Det er derfor, du skal vælge "afstand til tekst" i stedet for "afstand
> til kant".
> Hilsen emj
>
Enig. Dog kan jeg vælge op til 31 pkt ved afstand til kant. Det er word
2000, og jeg kan ikke huske, om versionen har været nævnt før.

Kurt



Erik Isager (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Erik Isager


Dato : 25-08-01 20:22


> > >JA ! men jeg kan ikke vælge mere end 24 pkt, og det er åbenbart ikke
nok
> > >ved standart A4
> > Det er derfor, du skal vælge "afstand til tekst" i stedet for "afstand
> > til kant".
> > Hilsen emj
> >
> Enig. Dog kan jeg vælge op til 31 pkt ved afstand til kant. Det er word
> 2000, og jeg kan ikke huske, om versionen har været nævnt før.
>
> Kurt
---
Ja ! det er også rigtigt, det drillede dog alligevel !! jeg ved ikke
hvorfor ?

Afstand til tekst !! ja ! jeg troede det var selve teksten. Jeg har dog nu
fundet ud af at det er "tekstfeltet" dvs. dendel af arket der er
"skrivbart" som rammeafstand måles fra.

Nåja, jeg har Word 2000


--
Med venlig hilsen og TAK
Erik Isager




pre (23-08-2001)
Kommentar
Fra : pre


Dato : 23-08-01 11:07

Gå ind i sideopsætning / papirformat. Rul ned til bunden for at vælge
brugerdefineret. Læg lidt til papirets højde.

--
mvh
pre
"Erik Isager" <e.i@get2net.dk> wrote in message
news:9m184e$rc8$2@sunsite.dk...
> Hvis jeg vælger at sætte siderammer med motiver på hele arket rundt, kan
jeg
> ikke få det med i bunden af siden. Hvis jeg vælger afstand fra arkkant
kan
> jeg ikke sætte den højere end 24 pkt. og det er ca der printer slutter (HP
> 820 Cxi)
> Hvordan klarer jeg den lille opgave ??
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Isager
>
>
>





Erik Isager (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Erik Isager


Dato : 23-08-01 19:07


"pre" <send@ingen.mail> skrev i en meddelelse
news:zFah7.21770$Ay1.427648@news000.worldonline.dk...
> Gå ind i sideopsætning / papirformat. Rul ned til bunden for at vælge
> brugerdefineret. Læg lidt til papirets højde.
---

Det var en ide !! men ikke helt god !!! og jeg fandt ud af hvorfor, tror
jeg !!!

Så tror "den" at papiret er endnu størrer og sætter bundrammen endnu længere
nede, og jeg tror at der er en censor der registrerer når papiret slutter,
printeren vil ikke skrive længere end ca 12 mm fra bunden af papiret !! Så
lav papiret lidt MINDRE istedet så sætter den bundrammen lidt højere oppe,
og laver så hele bundrammen.

Så du ledte mig på sporet.
Tak!

--
Med venlig hilsen
Erik Isager




pre (24-08-2001)
Kommentar
Fra : pre


Dato : 24-08-01 14:53

Godt at du er i stand til at "spille" på klaveret.

--
mvh
pre
"Erik Isager" <e.i@get2net.dk> wrote in message
news:9m3gu1$mdr$2@sunsite.dk...
>
> "pre" <send@ingen.mail> skrev i en meddelelse
> news:zFah7.21770$Ay1.427648@news000.worldonline.dk...
> > Gå ind i sideopsætning / papirformat. Rul ned til bunden for at vælge
> > brugerdefineret. Læg lidt til papirets højde.
> ---
>
> Det var en ide !! men ikke helt god !!! og jeg fandt ud af hvorfor, tror
> jeg !!!
>
> Så tror "den" at papiret er endnu størrer og sætter bundrammen endnu
længere
> nede, og jeg tror at der er en censor der registrerer når papiret
slutter,
> printeren vil ikke skrive længere end ca 12 mm fra bunden af papiret !!

> lav papiret lidt MINDRE istedet så sætter den bundrammen lidt højere oppe,
> og laver så hele bundrammen.
>
> Så du ledte mig på sporet.
> Tak!
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Isager
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste