SQL
Fra : Allan Th. Andersen

Dato : 22-08-01 21:06

Hej NG

Jeg har to tabeller i min DB som jeg knytter sammen med tabel1.noget =
tabel2.noget. Dermed vises en bestemt forekomst i tabel1 kun hvis
ovenstående relation bliver opfyldt. Jeg vil gerne have vist alle
forekomster i tabel1 uanset om det passer med noget i tabel2. Hvis der ikke
er det, skal der bare returneres et en tom celle. Hvordan gør jeg det?

Allan

Fra : James Olsen

Dato : 23-08-01 05:50

"Allan Th. Andersen" <al@webmen.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> er det, skal der bare returneres et en tom celle. Hvordan gør jeg det?

Det gør du med en left outer join fx.

select * from t1 left outer join t2 on (t1.noget = t2.noget)

Du kan undlade outer i de fleste implementationer, hvis du er på den dovne
side ;)