Hjælp med konfig. af web server
Fra : peg

Dato : 22-08-01 19:47

Hej Ng
Jeg har følgende udstyr: Pc med win98 og personal web server installeret
1 mbit modem fra cybercity
zyxel prestige 310 router
fast ip adresse ved cybercity

Nu er spørgsmålet hvordan opsætter jeg min pc med hensyn til
ip-adresse/gateway/dns?

Hvordan skal routeren konfigureres for at jeg kan hoste min egen hjemmeside?

peg

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-08-01 23:19

"peg" <peg@it.dk> writes:

> [...]
> zyxel prestige 310 router
> fast ip adresse ved cybercity
>
> Nu er spørgsmålet hvordan opsætter jeg min pc med hensyn til

Kan du gå på nettet fra den maskine? I så fald virker det som det
skal. Hvis du har sat den op til at benytte DHCP er det dog nok en
fordel at slå det fra og indtaste værdierne manuelt.

> Hvordan skal routeren konfigureres for at jeg kan hoste min egen hjemmeside?

Du skal forwarde port 80 til den maskine der skal køre din webserver.

--
Jacob - www.bunk.cc
If it wasn't so warm out today, it would be cooler.

Fra : peg

Dato : 23-08-01 20:56

Tak for hjælpen, hvor er det nemt når bare man ved hvordan.
Poul
peg <peg@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9m0uku$1jjv$1@news.cybercity.dk...