Netscape afgår vist ved døden
Fra : Finn Jensen

Dato : 22-08-01 17:18

Hej.

Se lige denne her:
http://browserwatch.internet.com/news/stories2001/news-20010606-1.html

Ser ud til enden er nær for Netscape??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen
-"Jeg lærer så længe jeg lever"-

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-08-01 17:26

On Wed, 22 Aug 2001 18:17:32 +0200, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>http://browserwatch.internet.com/news/stories2001/news-20010606-1.html
>
>Ser ud til enden er nær for Netscape??

Det er en noget gammel nyhed, der blev givet modsvar på få dage
senere.

Uanset hvad, så tror jeg ikke at Netscape yder så meget til selve
browser-udviklingen mere; her kan man i min mening lige så godt bruge
Mozilla (der fra at have haft nogle skrækkelige fejl og tydet på
slamkode faktisk er gået hen og blevet ret rar).

Både MSIE og Mozilla ska dog øge deres opstartshastighed på simple
systemer, og få implementeret nogle flere/bedre hotkeys, før jeg
dropper Netscape 4 helt.

--
- Peter Brodersen

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-08-01 17:39

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en noget gammel nyhed, der blev givet modsvar på få dage
> senere.

OK...det fremgik ikke nogen steder af artiklen eller på BrowserWatch

> [...]
> Mozilla (der fra at have haft nogle skrækkelige fejl og tydet på
> slamkode faktisk er gået hen og blevet ret rar).

Så er der jo heller ingen grund til at spekulerer om ens hjemmesider kan ses
og bruges med Netscape??
Ifølge BrowserWatch så udgør Netscapes andel under 9 % (Se evt. mit indlæg i

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-08-01 17:49

On Wed, 22 Aug 2001 18:39:28 +0200, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>Så er der jo heller ingen grund til at spekulerer om ens hjemmesider kan ses
>og bruges med Netscape??

Næeh, men så hedder det bare "Mozilla" i stedet for. Mozilla og
Netscape6 bruger samme engine, såeh...

Men hvorfor ikke bare holde sig til standarder og ordentlig
(X)HTML-struktur? God kode burde faktisk næsten kunne læses uden
browser. Det har slet, slet ikke noget med at "tænke på Netscape". Væn
dig af med den skæve tankegang, at man "designer til en browser". Det
tyder på at man i første omgang er ude på et sidespor.

>Ifølge BrowserWatch så udgør Netscapes andel under 9 % (Se evt. mit indlæg i

Du kunne jo prøve at arbejde i et corporate firma og gå hen til din
afdelingschef og sige, at du har fundet ud af, hvordan du kan øge
salget via nettet med 9%, næsten smertefrit. Han vil klappe i sine
hænder!

Omvendt kan du sige, at du lige har lyst til at sænke indtægten via
nettet med 9%. Hvis du er heldig, nøjes de med at fyre dig.

XFUT: dk.edb.internet.webdesign
--
- Peter Brodersen

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 22-08-01 23:19

> Så er der jo heller ingen grund til at spekulerer om ens hjemmesider kan ses
> og bruges med Netscape??
> Ifølge BrowserWatch så udgør Netscapes andel under 9 % (Se evt. mit indlæg i

ikke andet end ren proffecionalisme, hvis man koder ordenligt fra
starten er det intet problem.

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 23-08-01 00:44

"Henrik Lynggaard" <Lynggaard@netscape.net> skrev i en meddelelse
> ikke andet end ren proffecionalisme, hvis man koder ordenligt fra
> starten er det intet problem.

Og hvad er så at kode ordentligt? Jeg "koder" ordentligt, men mine sider
virker ikke i Netscape. Alle mine koder er valide, men de kræver tilpasning
for at virke i Netscape, Opera osv.

Men ok, det er jo en gammel diskution...

--
/Kasper