Hvor er DMA? (Prob. med "on the fly".
Fra : Pipeline

Dato : 22-08-01 17:17

Jeg har pludselig fået det problem at jeg ikke længere kan kopiere CD´ere
"on the fly".
Når jeg går ind i WinOnCD, "forsvinder" filerne fra det drev der skal
kopieres fra, og programmet skriver; "Disken er ikke formatteret". Når jeg
så går ind i Stifinder, skriver den det samme. Det samme sker hvis jeg
bruger CloneCD. Men ellers virker drevene fint, når bare jeg ikke bruger et
brænderprogram. Jeg kan også sagtens brænde via et image på HD, hvis jeg
bruger brænderen til at læse fra.
Går jeg ind i Egenskaber for system, er muligheden for at fra/tilvælge DMA
på drevene pludselig væk?! I stedet er der kommet 2 nye punkter der dog er
nedtonet: "Ikke permanent" og "Int 13-enhed".

System:
WinMe
T-Bird 600mhz
Sandberg DVD-drev
Plextor 12/10/32
256Mb Ram

Jeg har tilladt mig at X-poste til både dk.edb.hardware og
dk.edb.ms-windows, da jeg ikke aner om det er et hredware eller software
problem.

--
Hilsen/Regards
Pipeline

+++Depeche Mode 23/9 Parken, Copenhagen, Denmark+++

Fra : Madsen

Dato : 22-08-01 17:27

"Pipeline" <nitz@post.cybercity.dk> skrev:

> Jeg har tilladt mig at X-poste til både dk.edb.hardware og
> dk.edb.ms-windows, da jeg ikke aner om det er et hredware eller software
> problem.

Gruppen hedder <news:dk.edb.system.ms-windows> så det har du
ikke. Hvis du endelig skal sende til mere end en gruppe, så lav evt.
opfølgning til en af dem. Så bliver det nemmere for alle parter at
følge med i de svar der evt. måtte komme. (Kaldes XFUT)

<http://usenet.dk/ord/lokal.html#crosspost>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : DogToy

Dato : 22-08-01 19:31

Min viser det sammme i egenskaber for cd drev... efter jeg skiftede IDE
kabel og kørte UDMA/100 på bundkortet...

Fra : Pipeline

Dato : 22-08-01 19:43

"DogToy" <storgaard@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Min viser det sammme i egenskaber for cd drev... efter jeg skiftede IDE
> kabel og kørte UDMA/100 på bundkortet...

Ahh, jeg skiftede også kabel for et stykke tid siden da jeg købte ny HD. Har
så bare ikke opdaget at DMA mangler i System. Så er det altså ikke der
problemet ligger.

Pipeline