inkludere en fil med et script?
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-08-01 13:20

Hej.

Jeg har følgende script:

<script type="text/javascript">
function openWindow(fotonavn){
MyWindow =
window.open(fotonavn,'MyWindow','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,width='+
screen.width +',height=500,left=0,top=0');
MyWindow.focus();
}
</script>

Kan jeg lægge det i en fil for sig selv og så kalde den på en eller
anden måde i mit html dokument? Jeg har scriptet på flere HTML sider,
men det er ret surt at skulle ændre på alle sider, hvergang jeg har en
rettelse til det.

Mvh. Brian

Fra : J.C. Voss

Dato : 22-08-01 13:54

Brian B. Christensen <nej@nejda.dkk> wrote:

> [...]
> tatus=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,width='+ screen.width
> +',height=500,left=0,top=0'); MyWindow.focus(); }

Ovenstående lægger du i en fil for sig selv med endelsen .js og lægger
den i samme mappe som dine html-dokumenter.

Herefter klasker du det her ind i dit <head>:
<script language="JavaScript" type="text/javascript"
src="dinscriptfil.js"></script>

Du kalder funktionen i dit dokument med

Tror jeg nok. Der skal nok komme nogle og verificere det hvis det ikke
passer.

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-08-01 14:00

On Wed, 22 Aug 2001 14:53:39 +0200, jcSPAM@BLOCKvoss.tf (J.C. Voss)
wrote:

>Ovenstående lægger du i en fil for sig selv med endelsen .js og lægger
>den i samme mappe som dine html-dokumenter.

Ok.

>Herefter klasker du det her ind i dit <head>:
><script language="JavaScript" type="text/javascript"
>src="dinscriptfil.js"></script>

Yeps.

>Tror jeg nok. Der skal nok komme nogle og verificere det hvis det ikke
>passer.

Det havde jeg på plads og nu fungerer det. Tak for hjælpen.

Mvh. Brian

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 22-08-01 14:00

"Brian B. Christensen" <nej@nejda.dkk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg har følgende script:

<snip JS kode>

> [...]
> anden måde i mit html dokument? Jeg har scriptet på flere HTML sider,
> men det er ret surt at skulle ændre på alle sider, hvergang jeg har en

Ja, det kan du. Lig koden i en fil og kald den etellerandet.js og skriv
sådan her i head-tagget i dine HTML sider: <script language="JavaScript1.3"
src="etellerandet.js"></script>

Det skulle være det

--
Venlig hilsen